حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی اصفهان در باره شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از ناپایداری همرفتی و رگبار و رعد وبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ)، وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما از روز جمعه  تا روز یکشنه  هفته آتی در بیشتر مناطق استان خبر داد.

فعالیت این سامانه برای روز جمعه در مناطق غرب و جنوب غربی استان، روز شنبه در بیشتر مناطق استان و شدت آن در نیمه شمالی استان خواهد بود و برای روز یکشنبه نیز در بیشتر مناطق استان فعال خواهد بود اما شدت آن در نیمه شرقی استان است.

بر اساس این گزارش، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال شکل گیری سیلاب‌های محلی و نقطه ای در مناطق مستعد، احتمال برخورد صاعقه، خیزش موقت گردو خاک، احتمال اختلال در جاده‌ها در مناطق شمال و شرق استان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها اجتناب کنند و احتیاط لازم هنگام تردد جاده ای، کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز با بیان اینکه جو به نسبت ناپایداری تا اوایل هفته آینده بر روی استان پیش بینی می‌شود اظهار داشت: آسمان در بیشتر مناطق استان بصورت کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گرد و خاک محلی خواهد بود.
محمد رضا رفیعی افزود: احتمال بارش خفیف برای امروز در برخی مناطق استان وجود دارد و رگبارهای پراکنده و رعد و برق از روز جمعه به ویژه در نیمه  شمالی و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه هوای کمی ابری و غبارصبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و برای روز جمعه هوای قسمتی تا نیمه ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید احتمال رگبار پراکنده پیش بینی کرد

دیدگاه / پاسخ