حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
واکسن گُریزی از عوامل وقوع پیک ششم کرونا است

واکسن گُریزی از عوامل وقوع پیک ششم کرونا است

 به گزارش باخبرباش پژمان عقدک اظهار داشت : وقوع پیک ششم کرونا به دلایلی مختلفی از جمله واکسن گریزی حدود ۶۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان، تزریق دُز سوم فقط حدود ۲۸ درصد جمعیت استان و رعایت نکردن دستورهای بهداشتی دور از انتظار نبود.

وی تاکید کرد: در صورتی که شاهد واکسن گریزی و رعایت نکردن اصول ابتدایی بهداشت از سوی مردم باشیم، پیک هفتم کرونا در شهریورماه سال آینده دور از انتظار نیست.

عقدک خاطرنشان کرد: ماسک زدن غیر ایمن از سوی برخی از مردم که ماسک را به شکل نمایشی و نادرست به صورت خود می زنند و حتی در برخی موارد یک ماسک را ۶ ماه استفاده می کنند از دلایل انتقال کرونا است.

به گفته وی، ماندن بیش از حد در فضاهای دربسته به علت سرما و رعایت نکردن فاصله ایمنی از دیگر دلایل افزایش جمعیت مبتلایان به اُمیکرون شده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان نیز وارد وضعیت قرمز کرونایی و هشدار از نظر تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ شده است، اثر بازگشایی مدارس در شیوع بیشتر اُمیکرون را از عوامل مهم و موثر در این زمینه نخواند ولی آن را هم رد نکرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۶۶ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: وضعیت جسمانی ۸۸ نفر از آنها وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹، شهر اصفهان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

دیدگاه / پاسخ