حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
تناقض گفتار با عملکرد پزشکان با کرونا/ برگزاری مجمع عمومی نظام پزشکی کشور در بحران  کرونا

تناقض گفتار با عملکرد پزشکان با کرونا/ برگزاری مجمع عمومی نظام پزشکی کشور در بحران کرونا

باخبرباش/عاطفه قلع ریز علیرغم مخالفت‌های فراوان از سوی بسیاری از پزشکان، به تازگی برای تجمع بالای 300 پزشک در فضای آزاد بمنظور برگزاری مجمع عمومی مجوز صادر شده است.

برگزاری مجمع عمومی که پیش از این یکبار بعلت مخالفت معاون درمان وزارت بهداشت به تعویق افتاده بوده بار دیگر با  درخواست سازمان نظام پزشکی کل، به تایید معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی که هم اکنون سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، رسید.

این در حالی است که دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران پیش از این از سوی تریبون های رسانه خبر از میزان سرایت‌پذیری کرونا دلتا حتی در فضای باز بر اساس آخرین مقاله علمی داد و افزود:  میزان اقامت بیماران کرونا دلتا نسبت به جهش‌های قبلی این ویروس در مراکز درمانی ۲.۵ روز بیشتر و اقامت آنها طولانی‌تر بوده است.

سخنان دکتر زالی و انتشار آن از سوی رسانه ها و هشدار به مردم برای محافظت از خود و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در حالی است که برگزاری مجمع عمومی پزشکان در تهران با حضور تمام پزشکان از سراسر  کشور به تأیید رسیده است.

از سوی دیگر دکتر رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز است ظاهرا از موافقین برگزاری مجمع عمومی پزشکان در 26 شهریورماه امسال است.

وقتی در تهران شاهد برگزاری چنین مراسماتی با این میزان جمعیت هستیم و اجازه برگزاری آن از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده میشود چگونه است که در سایر استان ها شاهد بستن پارک های سطح شهر و مناطق گردشگری و خاموش کردن روشنایی پارک ها برای عدم تجمع مردم به بهانه کنترل ویروس کرونا دلتا میشویم.

تنگ کردن عرصه کار برای بازاریان، محدود کردن رفت و آمدها برای مردم، منع آنها برای حضور در فضاهای آزاد و مناطق گردشگری و پارک ها و ترساندن مردم و تشویش اذهان عمومی از این بیماری با چه هدفی و دلیلی صورت می گیرد.

واکسینه شدن نیز به گفته مسئولان وزارت بهداشت بمعنای مصون ماندن از ابتلا به کرونا و ناقل بودن نیست و تنها از شدت بیماری 30 برابر میکاهد. بنابراین در این حالت نیز برگزاری مجمع عمومی با حضور جامعه پزشکان بسیار شبهه برانگیز و خط بطلانی روی تمامی خطرات کرونا میکشد.

نزدیک به دوسال است که شدت بیماری کرونا و وحشت آن در دل مردم هر روز جانی دوباره می گیرد که اجرای دستورالعمل های متناقض و اظهار نظرهای متفاوت در خصوص نحوه بروز وکنترل بیماری را شاهدیم که حتی خود عوامل پزشکی را نیز دچار سردرگمی کرده و خواستار پیگیری رسانه ها برای کشف حقیقت شدند.

تناقض گفتار با عملکرد پزشکان با کرونا/ برگزاری مجمع عمومی نظام پزشکی کشور در بحران  کرونا

دیدگاه / پاسخ