حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
وکلای مردم چه نمره‌ای به عملکرد خود می دهند مهمترین پیگیری‌ نمایندگان استان اصفهان در مجلس

وکلای مردم چه نمره‌ای به عملکرد خود می دهند مهمترین پیگیری‌ نمایندگان استان اصفهان در مجلس

باخبرباش/دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ بود که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و انتخاباتی دیگر را رقم زدند؛ شاید بتوان گفت انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم از نمایندگان مجلس یازدهم متفاوت با دیگر دوره‌ها بود و این موضوع در ارتباط زنده رهبر معظم انقلاب و اعضای مجلس در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۹۹ و شروع مجلس شورای اسلامی کاملاً مشهود است:

این مجلس، مجلس امید و انتظار مردم است، نقطه‌ِی امید مردم و مظهر امید مردم است؛ چرا؟ چون مردم در شرایط سخت اقتصادی پای صندوق‌ها آمدند و به شما نمایندگان محترم رأی دادند.

مجلس یازدهم از ابتدا با شعار مجلس انقلابی روی کار آمد و انتظار ویژه‌ای از آنان می‌رفت و می‌رود و در همان سخنرانی ۲۲ تیر ماه بیان شد که «خوشبختانه مجلسِ تشکیل‌شده یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب هم هست.»

همانطور که مشخص است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منتخبان و وکلای مردم در یکی از عالی‌ترین نهادهای کشور هستند، یعنی نیاز است که دغدغه مردم دغدغه آن‌ها نیز باشد و تمام تلاش خود را بر این موضوع بگذارند اما اینکه تا چه اندازه در چنین اقدامی موفق بوده‌اند را از خودشان پرسیدیم.

در این گزارش به سراغ نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی رفتیم و از آن‌ها ۲ سؤال پرسیدیم؛ در ابتدا به عملکرد خود در این مدت از ۱ تا ۲۰ نمره‌ای بدهند و سپس توضیحی درخصوص عملکرد خود در طول مدت نمایندگی‌شان ارائه دهند.

طغیانی: کاستی‌ها هست اما نمره‌ام متوسط نسبتا خوب است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمره را بر اساس افق مورد نظر و مطلوب می‌دهند، اظهار داشت: یعنی از این جهت که قصد انجام چه کارهایی داشتیم و هنوز به نتیجه نرسیده است و از این جهت راضی نیستم اما نیاز است نیمه پر لیوان، تلاش‌ها و پیگیری‌ها را هم دید که بعضاً باعث ایجاد فضایی جدید شده است؛ درخصوص نمره دادن نیاز است دیگران این کار را انجام بدهند اما به نظرم نه نمره خیلی بالایی دارم و نه نمره خیلی پایین بلکه نمره متوسط نسبتاً خوب مد نظرم است.

 

بخشی از حل مسأله تعریف درست مسأله است

وی درخصوص عملکرد خود از جهت مباحث درون استانی توضیح داد: مهم‌ترین مسأله موضوع آب و زاینده‌رود است که حس می‌کنم در این ۲ سال فضای بحث در این باره تغییر کرد و شیوه‌ای که دنبال آن بودیم را مدیریت جدید استان پذیرفت و در حال دنبال همان هستند.

طغیانی با بیان اینکه در این باره بحث تغییر حکمرانی آب راه‌حل درستی به جای راه‌حل قبلی که صرف پیگیری طرح‌های انتقال آب بود که مطرح شد، افزود: بخشی از حل مسأله تعریف درست مسأله است و در حال حاضر تعریف درست را داریم و اقدامات خوبی برای حل آن انجام شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه درخصوص مساله آلودگی نیز جز موضوع مازوت سوزی که خارج از چهارچوب اجرایی بود، ما بقی جریان مسیر درستی را پیش گرفته است، گفت: در این زمینه محیط زیست استان معتقد است که به‌طور جدی پیگیر موضوع هستیم همچنین فهرستی از اقدامات مشخص شده و تکلیف‌مان روشن است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر استان احیای میراث تاریخی بود که کلیتی از آن پیگیری شد و برخی قسمت‌ها نیز به‌طور جزئی پیگیری شد و ذیل آن موضوعات گردشگری، موزه و... قرار می‌گیرد، یادآور شد: بحث دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان است که وقت زیادی صرف آن شد و برخی به نتیحه رسید و برخی دیگر را در حال پیگیری هستیم.

 محرومیت زدایی محلات حاشیه شهر از اولویت‌های استان است

طغیانی با تأکید بر اینکه موضوع آخر استان محرومیت زدایی محلات حاشیه شهر است، بیان داشت: در این زمینه به‌دنبال رسیدن به یک مدل اشتغال‌زایی هستیم که مدل آن توسط دستگاه متولی در حال جمع‌بندی است تا بتوانیم نیروها را هم‌افزا کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از زمان شروع مجلس یازدهم تا به الآن از جهت استانی فعالیت‌ها در ریل درستی در حال پیشرفت است و امیدوارم به نتیجه هم برسد تا در زمانی که در اختیار داریم شاهد نتایج آن باشیم.

وی توضیح داد: در بحث ملی نیز تأکیدمان بر اصلاح ساختارهای اقتصادی از جمله اصلاح نظام مالیاتی، بانکی، بودجه‌ریزی و... بود؛ در بحث مالیات اقداماتی از جمله مالیات‌ خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی مطرح بود که وقت زیادی از من گرفت  و به صحن مجلس رفت و احتمالاً پس از عید در دستور است.

طغیانی با بیان اینکه موضوع نظام بانکی نیز در کمیسیون تصویب شد، عنوان کرد: کلیات این طرح در صحن مجلس رأی آورده است که به صحن علنی خواهد آمد و جزئیات آن مصوب خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت کارها به‌دلیل وضعیتی که مجلس دارد در حال نوسان است اما با مسیر مشخص در حال جلو رفتن هستیم و اقدام پراکنده‌ای انجام ندادیم، خاطرنشان کرد: چند موضوع دیگر نیز به‌دلیل وظیفه‌ای که در کمیسیون دارم در حال پیگیری هستم از جمله اصلاح قانون اصناف که در جمع‌بندی آن در کمیته هستیم و به‌زودی برای تصویب به کمیسیون می‌آید، مورد بعد قانون گمرکی است که جلسات کمیته آن در حال برگزاری است.

ابوترابی: با پشتوانه دو دوره ای مجلس نمره خوبی دارم

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در خصوص نمره به عملکرد خود اظهار داشت: در ۲ دوره قبل زیرساخت‌ها آماده شد و در شرایط فعلی برخی از پروژه‌های مهم در حال ثمر دادن است و نمره دادنم با شخصی که دوره اولش است و ۲ سال است که در حال کار است بسیار متفاوت است، زیرا با ۲ سال کار نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است نمره دادن طبق مدت زمان فعالیت باشد و اینکه دیگر نمایندگان چنین فرصتی داشته‌اند یا خیر، توضیح داد: در بحث اقدامات نمره بالا و خوبی دارم اما پشتوانه آن ۱۰ سال نمایندگی است ولی در کل نیاز است این مورد از مردم سوال شود و افراد با دید منصفانه نمره بدهند.

 

مهمترین پیگیری‌ها در مجلس

ابوترابی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اقدامات پس از نقلاب اسلامی در حوزه انتخابی‌ام در این ایام انجام شده است، تصریح کرد: تا پایان سال فاضلاب تیران متصل خواهد شد، شهرک صنعتی عسگران که چندین سال است پیگیر آن بودیم نیروی کار خواهد گرفت، آزادراه نجف‌آباد به اصفهان سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود و امسال پس از ۶ سال توانستیم تبصره ۲۳ و ردیف ملی آن را بگیریم.

 نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ۸ سال پیگیری ریل‌باس نجف‌آباد به اصفهان که یک ابرپروژه است در سال آینده کلنگ‌زنی آن را خواهیم داشت همچنین پیش‌بینی‌مان این است که تا آخر این دوره زیرگذر دانشگاه آزاد که زیرگذری بزرگ است به بهره‌برداری برسد.

نجف‌آباد در انتظار حل مشکلات ۴۰ ساله

وی درخصوص دیگر اقدامات خود توضیح داد: طبقه دو مرکز جامع سرطان نجف‌آباد زده شد که ۸ سال پیگیر آن بودم، طرح توسعه بیمارستان محمد منتظری در ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، درمانگاه امام محمد باقر(ع) نجف‌آباد، حل مشکلات اسناد جوزدان و کمیته امداد در گلدشت، حل مشکلات قسمتی از اسناد شهر فیروزآباد، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب، ردیف دار شدن آزد راه نجف‌آباد به اصفهان از مواردی بوده که ۴۰ سال مشکل بوده است و چنین پروژه‌هایی در تاریخ نجف‌آباد مطرح نبوده است.

ابوترابی درخصوص اقدامات خود در شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: در شهرستان تیران و کرون نیز فاضلاب تیران را داریم که انشعابات آن تا آخر سال متصل خواهد شد و اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد، همچنین شهرکت صنعتی بخش کرون، خیریه غنچه‌های بهشت در کرون و... داریم که پول دولتی در آن‌ها چندان دخیل نیست و بلکه اساس آن ابتکار و خلاقیت است؛موضوع بعد جاده ۲ بانده تیران به رضوان‌شهر، درمانگاه تامین اجتماعی تیران و کرون و طبقه سوم بیمارستان امام رضا(ع) کرون که در تاریخ تیران و کرون بزرگ‌تر از این پروژه‌ها مطرح نبوده است که همگی در بدترین شرایط اقتصادی با کارهای ابتکاری انجام شده است.

محمدصالحی: نمره ۱۷، ۱۸ به خودم می‌دهم

حسین محمدصالحی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نمره به عملکر خود گفت: خودم نباید نمره بدهم بلکه مردم باید نمره بدهند اما فکر می‎‌کنم عملکردم نسبت به نمایندگان قبلی در خصوص مردم و پیگیری و سرکشی کارها خیلی بهتر بود و فکر می‌کنم نمره ۱۷-۱۸ داشته باشم.

 

وی درخصوص عملکرد خود در مدت نمایندگی توضیح داد: در حوزه انتخابیه ۲۰۷ روستا، ۴ شهرستان و ۸ شهر داریم که در این مدت به تمام روستاها سرکشی کردم و برای نوبت دوم نیز در حال انجام همین کار هستم؛ با مسؤولان شهرستان به روستاها می‌رویم و بسیاری از مسائل همانجا برطرف می‌شود که چنین اقدامی در گذشته رخ نداده است.

محمدصالحی با بیان اینکه در کنار این مورد مسائل کلان‌تر شهرستان‌ها را در حوزه استانی و کشوری پیگیری کردم، یادآور شد: اتفاقات خوبی در زمینه تأمین آب شرب مردم، رفع مشکلات اقتصادی، خدماتی و اشتتغال اقدامات خوبی در حال رخ دادن است.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در پایان خاطرنشان کرد: در ۴ شهرستان، ۴ دفتر فعال دارم و ارتباطات مردمی  مرتب است و به همین جهت می‌دانم رضایت مردم به نسبت دوره‌های قبلی بالاتر و بیش‌تر است.

سلیمی: نمره‌ ۱۴ به خودم می‌دهم

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درخصوص نمره به عملکرد خود گفت: بسیاری از پروژه‌هایمان دچار مشکل شد و نتوانستیم در حوزه انتخابیه آن‌ها را راه‌اندازی کنیم و بر همین اساس به عملکرد خودم هم نمره ۱۴ می‌دهم.

 

وی با بیان اینکه در این دوره با تأخیر وارد مجلس شدم و به‌جای خرداد اواسط مهر فعالیتم را آغاز کردم، توضیح داد: به همین علت برخی پروژه‌ها در مدتی که شهرستان نماینده نداشت دچار مشکل شد و پیگیر آن‌ها هستم؛ به‌طور کلی به‌دلیل مسائل اقتصادی به‌گونه‌ای که مد نظرمان بود نتوانستیم فعالیت‌ها را پیش ببریم.

سلیمی یادآور شد:برای سال آینده کمک‌هایی برای روستاها گرفتیم تا آسفالت آن‌ها را پیش ببریم، جاده حنا-قدمگاه-زمان کهریز را داریم که ردیف ملی برای آن گرفته شده،‌مطالعات فاز دوم آن در حال انجام است و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بیمارستان نیز بخش سی تی اسکن نصب شده و با ۶ میلیارد تومان در شبکه بهداشت و درمان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: درمانگاه جامع سلامت نیز با ۳ میلیارد تومان افتتاح شد و درمانگاه بیمارستان سمیرم نیز ۹۰ درصد پیشرفت و مرکز دیالیز نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: مرکز جامع پامنار نیز در حال اتمام است و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد، اما به‌طور کلی انتظار مردم در بحث اشتغال، معیشت و خودرو را عملی نکردیم.

آزاد: تلاشم را انجام دادم؛ از عملکرد خودم قانع هستم

الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص نمره به عملکرد خود بیان داشت: خودم نباید به عملکردم نمره بدهم و مردم باید این نمره را بدهند  اما تا حدی که در حدم بوده تلاشم را کرده و انجام دادم و اقناع وجدانی دارم.

حاجی‌دلیگانی: تمام وقتم صرف امور نمایندگی است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، درخصوص نمره به عملکرد خود بیان کرد:نمی‌توانم به خودم نمره‌ای بدهم و مردم باید این کار را انجام دهند اما در طول روز از ۲۴ ساعت ۱۹ ساعت را مشغول کارهای مجلس، جواب دادن به مردم، جلسات و... هستم و غیر از کار نمایندگی مجلس کار دیگری نداشته و ندارم و تمام وقتم صرف همین مورد می‌شود؛ تمام تلاشم بر این بوده است که مسؤولیتم باعث کم شدن ارتباطم با مردم نشود هر چند ۲ سالی که ازانتخابات می‌گذرد دقیقا مصادف باوضعیت کرونا بوده و این موضوع شرایط اجتماعی و ارتباطات را به‌طور کامل تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه روش کارم در این دوره متفاوت از دوره‌های قبل بود،‌توضیح داد: در این دوره به‌عنوان هیات رئیسه مجلس انتخاب شدم و با توجه به تفاوت رویکرد اکثریت مجلس فعلی و همچنین دولت جدید مباحث و روش کار با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.

بیش‌تر پیگیری‌هایم در سطح کلان انجام شده است

حاجی‌دلیگانی با بیان تأکید بر اینکه بیش‌تر اقدامات در این مدت مباحثی بود که اثرگذاری بیش‌تری داشت و در تصمیم‌گیری‌های سطح کلان مطرح بود، تصریح کرد: اگر در گذشته مطالبی در تریبون مجلس بیان می‌شد در شرایط فعلی به‌جای طرح آن در تریبون در مکان‌هایی مطرح می‌شود که تریبون نیست و منعکس نمی‌شود از جمله جلسات هیات رئیسه مجلس، جلسات مشترک بین روسای کمیسیون‌ها و هیات رئیسه و... واین موضوع تفاوت اساسی این دوره با دوره‎‌های قبل است.

 نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال پیشنهاد اینکه در مجلس سه‌شنبه‌ها روز نظارتی باشد، با پیشنهاد و پیگیری‌ام اتفاق افتاد و انتظاری که در این جهت از مجلس مطرح بود تا حد خوبی محقق شد و این روز به‌عنوان یک روز نظارتی مطرح است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید در بعد قانون‌گذاری و نظارت مجلس زمان بیش‌تری از من گرفته می‌شود، عنوان کرد: زیرا نیاز است برای مدیریت جلسات مجلس جلسه‌هایی را برگزار کنیم و هماهنگی‌هایی انجام دهیم.

حاجی‌دلیگانی در پایان یادآور شد: درخصوص مباحث حوزه‌ای نیز وقت کم‌تری برای پیگیری امورات حوزه نسبت به گذشته گذاشته‌ایم اما اثرات پیگیری‌ها بیش‌تر از قبل بوده است و در این جهت اقدامات خوبی انجام شد.

فیروزی: در خدمت مردم منطقه بوده‌ام

رحمت‌الله فیروزی نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی درباره نمره به عملکرد خود اظهار داشت: در خصوص نمره معتقدم مردم باید به نماینده‌ها بدهند، در این مدت به‌عنوان خادم مردم در مجلس همواره پس از تعطیلی مجلس بلافاصله در منطقه حاضر و در خدمت مردم حوزه انتخابیه بوده‌ام.

 

وی با بیان اینکه از ۲ روز بعد از انتخابات با توجه به فوت نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی خدمت به مردم را آغاز نمودم، توضیح داد: در قدم اول از  تمامی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه سرکشی و دیدار با مردم، شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتم همچنین مشکلات مردم را از نزدیک بازدید و  دسته‌بندی و احصا کردم در قدم دوم با حضور در دفتر مسؤولان تهران و اصفهان که مرتبط با مشکلات حوزه انتخابیه هستند حاضر شدم و مشکلات را منتقل و دستورات لازم برای حل آن‌ها اخذ شد .

فیروزی با تأکید بر اینکه برنامه سوم دعوت از مسؤولان برای حضور در حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات و مسائل و تصمیم‌گیری‌های لازم بود، عنوان کرد: در این راستا وزرای مختلف، معاونین وزرا و مدیران کل ستادی وزارتخانه ها و همچنین مدیران کل ادارات کل استان‌ها، استاندار و معاونان با حضور در حوزه انتخابیه و بازدید و برگزاری جلسات مختلف برای حل مشکلات راهکارهای لازم ارائه شد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدم دیگر راه اندازی دفتر ارتباط مردمی در ۵ شهر حوزه انتخابیه از جمله نطنز، بادرود،قمصر جوشقان قالی و کامو و چوگان بود، یادآور شد: در خصوص توجه به زیرساخت‌های فرهنگی،ورزشی و گردشگری نیز اقدامات زیربنایی در حوزه انتخابیه انجام شد که از جمله آن تجهیز سالن‌های ورزشی، اتمام ساخت سالن‌های منطقه  و پیگیری اعطای تسهیلات گردشگری بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از برگزاری انتخابات موضوع کرونا شیوع پیدا کرد یکی از پیگیری‌های دوران نمایندگی بحث تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی به وسایل بهداشتی و مراقبتی مانند گان ، ماسک ، مایع ضدعفونی ، تب سنج و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی  بیمارستان‌ها بود که این مهم برای همه بیمارستان‌های سطح حوزه انتخابیه به مراکز بهداشتی و همچنین ادارات مدارس سطح حوزه انتخابیه انجام پذیرفت.

فیروزی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که مردم منطقه بادرود از آن رنج می‌بردند بحث تعرفه برق گرمسیری بود، تصریح کرد: با پیگیری‌های لازم این موضوع  به نتیجه رسید و در ۲ ماه از سال برای کاهش هزینه برق مصرفی مردم اعمال  شد، در خصوص طرح تفصیلی شهرداری‌ها و و طرح هادی روستاها نیز پیگیری لازم انجام و مصوب گردید. 

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بپگیری لازم جهت اخذ قیر یارانه‌ای انجام شد،‌تصریح کرد: در خصوص بحث جاده‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان، احداث باند دوم جاده بادرود به کاشان معروف به جاده مرگ نسبت به خلأ ید پیمانکار قبلی و انتخاب پیمانکار جدید و اخذ بودجه و آغاز عملیات اقدام گردید .

وی با بیان اینکه برای ورودی قمصر ورودی ترگل بادرود ورودی نطنز جاده قدیم نطنز به کاشان و همچنین راه‌های روستایی راه‌های درون‌شهری پیگیری‌های لازم برای روکش آسفالت برای آسفالت مجدد انجام پذیرفت، اظهار داشت: پیگیری افتتاح بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز، تجهیز بیمارستان نطنز به تجهیزات و سی‌تی‌اسکن ، افتتاح درمانگاه شماره ۲ نطنز و تجهیز آن ، اخذ اعتبار برای درمانگاه های قمصر، جوشقان قالی و کامو از دیگر اقدامات بود.

فیروزی با بیان اینکه در راستای تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها ، توسعه شهرک‌های صنعتی و همچنین امکانات شهرک‌های صنعتی تلاش‌های گسترده‌ای انجام پذیرفت، تصریح کرد: در حوزه شهرک صنعتی اوره شهرک صنعتی شجاع آباد ناحیه صنعتی سرآسیاب ناحیه صنعتی قمصر پیگیری آن در حال انجام است که مهم‌ترین آن‌ها بحث زیرساخت شهرک صنعتی بادرود به بحث گازرسانی به شهرک مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شد، ساختمان آتش نشانی شهرک اوره ، اتاق نگهبانی و اداری ناحیه صنعتی سرآسیاب،  آغاز عملیات احداث واحدهای صنعتی نیز از دیگر پیگیری‌های انجام شده است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افرود: در حوزه آموزش و پرورش اخذ مجوز ساخت سه آموزشگاه و آغاز عملیات اجرایی ساخت آن‌ها، افتتاح و تجهیز مدارس در نطنز ، کلنگ زنی مجتمع آموزشی در قمصر و اخذ مجوز احداث مدرسه برای جوشقان قالی اتفاق افتاد.

وی در پایان عنوان کرد: در موضوع تجهیز بیمارستان  فاطمیه بادرود نیز امکاناتی همچون منبع ذخیره  اکسیژن، دیزل ژنراتور، ماموگرافی، او پی جی، تجهیزات آزمایشگاهی و منبع ذخیره  آب افزوده شد و  آغاز عملیات طرح توسعه درمانگاه شهید شریفیان بادرود نیز اجرایی شد.

صالحی: نمره ۱۷ به خودم می‌دهم

پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص نمره خود گفت: به عملکرد خود نمره ۱۷ می‌دهم.

وی پیش از این با حضور در دفتر خبرگزاری فارس درخصوص تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده مبارکه به اصفهان اظهار داشت: برای مسیر مبارکه - پلیس‌راه از همان ابتدای دوره مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌هایی انجام شد که با توجه به ترافیک و رفت‌وآمدی که وجود دارد این محور پاسخگوی نیاز ترافیکی ما نیست، از سوی راهداری توجه ویژه‌ای به این قسمت می‌شود، به‌‌عنوان مثال بعضی از قسمت‌های محور مبارکه-اصفهان به حالت ۶ خطه درآمده است که فعلاً شامل کل مسیر نیست.

صالحی درخصوص ساخت ایستگاه قطار در شهرستان مبارکه توضیح داد: صحبت‌هایی وجود داشت از اینکه قرار است ایستگاه قطار مسافربری بین خط راه‌آهنی که از سمت چهارمحال و بختیاری به شهرستان مبارکه وارد می‌شود ایجاد گردد؛ حسن‌آباد تنگ بیدکان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های ریلی کشور است و با توجه به زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این ایستگاه، برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی درخصوص نمره به عملکرد خود اظهار داشت: نیاز است که مردم نمره بدهند.

مهمترین اقدامات در مجلس

وی درخصوص عملکرد خود توضیح داد: به‌عنوان رئیس کارگروه تعاون جلسات متعددی در راستای اصلاح قانون تعاون داشته‌ام که منتج به اصلاح لایحه ارسالی از سمت دولت شده است و در نوبت طرح در صحن کمیسیون قرار گرفته است، به لحاظ اینکه بخش تعاون یکی از ۳ بخش اقتصادی کشور است این موضوع داراری اهمیت می‌باشد.

صالحی یادآور شد:در کمیسیون اقتصادی در بحث قانون ارزش افزوده جدید که موضوعی مهم است به سرانجام رسید و از ۱۳ دی ماه اجرایی شد که در آن نقش پررنگی داشتم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح شفافیت نیز به‌عنوان سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس چندین مرتبه از طرح شفافیت دفاع کردم، توضیح داد: همچنین به‌عنوان رئیس فراکسیون شاهد مجلس جلسات متعددی را در راستای رفع معضلات و مشکلات مربوط به جامعه ایثارگری با معاونان رئیس جمهور داشتم و برخی مصوبات از جمله تبدیل وضعیت ایثارگران به نتیجه رسید.

وی با یادآوری اینکه به‌عنوان رئیس فراکسیون فرش دستباف مجلس جلساتی را با مسؤولان و مدیران با تمرکز بر صادرات فرش داشتیم، خاطرنشان کرد: در بحث منطقه ویژه اقتصادی، آخرین جلسه کارگروه آن یک ماه قبل برگزار شد و با پیگیری‌هایی که داشتم اخذ نظر مساعد استاندار جدید و کارگروه سرمایه‌گذاری استان برای منطقه صنعتی رازی گرفته شد و منتظر جلسه شورای عالی مناطق آزاد هستیم و با مصوبه شورای عالی و سفر رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه خواهیم بود.

محمودی ادامه داد: برای مجموعه شیمی پارک هم جلسات متعددی گرفته شده که نقطه عطفی در اشتغال شهرستان ایجاد خواهد شد و برای مراحل آماده‌سازی زمین و جذب سرمایه‌گذار با شرکت‌های خصوصی و دولتی جلساتی برگزار شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بیمارستان امیرالمؤنین در سال جاری دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید آمد و دستگاه ام‌آر‌آی هم که به‌دلیل سهل‌انگاری پیمانکار تعمیر و نگهداری دچار آسیب شده بود قطعه مورد نیاز آن در اول اسفند به کشور وارد و تحویل بیمارستان داده شد، عنوان کرد: همچنین تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان نیز افزایش پیداکرد و عمل‌های جدید با کمک خیرین برای اولین بار در این بیمارستان انجام شد.

وی با یادآوری اینکه در این مدت سفرهای معاون بنیاد مسکن جهت کمک به روستاها را داشتیم و منابعی جهت روستاها تخصیص پیدا کرد، گفت: در جاده شهرضا به اصفهان پیگیر اخذ تعهدی که سازمان برنامه و بودجه استان درخصوص تأمین ۲۰ میلیارد تومان منابع هستیم که ۲۰ میلیارد تومان راهداری و ۲۰ میلیارد سازمان برنامه کشور محقق شده است.

محمودی افزود: درخصوص میدان تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی به دلیل‌ افزایش قیمت‌ها و تورم، ادامه پروژه با درخواست پیمانکار مناقصه مجدد بر سایت قرار گرفته و امیدواریم با شروع مجدد کار در ۶ ماه نخست سال آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جاده‌های روستایی هونجان-گرموک، هوک-هرندی و یحیی‌آباد-کهرویه پیگیر اخذ منابع بودیم تا این سه پروژه به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: همچنین پروژه هونجان-گرموک پیمانکار آن انتخاب شده و از اواخر اسفند ماه عملیات اجرایی این جاده آغاز می‌شود.

پیگیر انتقال آب به جنوب استان هستیم 

وی با اشاره به اینکه برای بحث آب نیز پیگیر انتقال آب به جنوب استان هستیم و منابع مالی آن در سال ۱۴۰۱ دیده شده، همچنین تأمین آب از سد را پیگیری هستیم تا در سال ۱۴۰۱ با کمک دولت اجرایی شود، عنوان کرد: برای پروژه فاضلاب شهرضا که پیمانکار حدود ۱۸ میلیارد تومان طلبکار است نیز پیگیر تأمین منابع جدید هستیم.

محمودی درخصوص اقدامات انجان شده در دهاقان توضیح داد: در دهاقان نیز طرح آب‌رسانی انجام شده و ۲ روستا باقی مانده که درخواست تأمین اعتبار داشتیم؛ همچنین برای فاضلاب آن نیز پیگیری‌های جدی شده و منتظر مشخص شدن مکان تصفیه خانه هستیم همچنین پیگیری‌های زیادی برای تأمین منابع بیمارستان دهاقان صورت گرفته و اتفاقات خوبی از نظر پزشک و بخش‌ها در حال رقم خوردن است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: کمک اعتباری به روستاها و شهرداری‌های گلشن و منظریه که مشکلاتی داشتند انجام شده است، همچنین کمک به آموزش و پرورش داشتیم و درحال جمع‌بندی تجهیزات هستیم.

وی با بیان اینکه خط متروی بهارستان-شهرضا نیز در سال ۱۴۰۰ در ردیف ملی قرار گرفت و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ استمرار داشته باشد، گفت: اگر درآمدهای دولت تحقق پیدا کند شاهد مطالعات و اجرای این پروژه خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه در بحث پیگیری همسان‌سازی بازنشستگان اتفاقاتی رخ داد و منابعی دیده شده، درخصوص طرح اصلاح قانون کارگران ساختمان به‌عنوان یکی از حامیان این طرح بودم و نظراتی را مطرح کردم، یادآور شد: برای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز به‌عنوان یکی از نمایندگان پیشگام در پیگیری این طرح طی چندین جلسه، تذکر و نطق مواردی را مطرح کردم و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد.

 

همچینن حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز  اظهار داشت: درباره خودم اظهار نظر نمی‌کنم و مردم باید در این باره قضاوت کنند.

 

دیدگاه / پاسخ