حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
نهضت ساخت پد هوایی در اصفهان ایجاد شد

اصفهان مجهز به 24 پد هوایی است

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان

نهضت ساخت پد هوایی در اصفهان ایجاد شد

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان از نهضت ساخت پد در اصفهان خبر داد و افزود: نهضت ساخت پد را در اصفهان راه اندازی کردیم و هم اکنون بالغ بر 24 پد هوایی در سطح استان اصفهان داریم که باید به 40 پد برسد.
به گزارش خبرنگار باخبرباش، قاسمی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: به علت نداشتن پد هوایی برای نشست و برخاست بالگردها، اغلب بالگردهایی که برای حوادث مختلف اعزام میشد یا دچار سوانح هوایی می شدند یا مجبور به بازگشت می شدند.
وی از یک هزار و 100 پرسنل اورژانس شهر اصفهان خبر داد که به حالت آماده باش درآمده است، اضافه کرد: برای ایام نوروز تمام پرسنل امدادی اورژانس شهر اصفهان آماده باش هستند.
معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با بیان اینکه بالغ بر 250 آمبولانس در اختیار اورژانس شهر اصفهان قرار دارد که بیش از 70 تا 75 آمبولانس نیاز به بروز رسانی دارد، ادامه داد: 4 میلیارد تومان هزینه نگهداری آمبولانس ها هست که به علت محدودیت ها در واردات آمبولانس ها ، اقدام به بازسازی آنها کردیم.


بیشتر بخوانید؛

غرب برخوردارتر از شرق اصفهان است/بیمارستان خورشید بازهم کرونایی شد


وی با اشاره به اینکه 154 پایگاه اورژانس داریم که تا آخر بهمن ماه بالغ بر 215 هزار ماموریت انجام شده است ، ادامه داد: در حال حاضر بیش از استانداردهای تعیین شده پایگاه امداد و نجات داریم اما برای کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار که 12 دقیقه مشخص شده است نیاز به افزایش پایگاه ها است.
قاسمی با بیان اینکه نداشتن فضای فیزیکی مکفی و عدم تخصیص فضا در مکان هایی که نیاز به ساخت پایگاه است باعث توزیع ناعادلانه پایگاه ها در سطح شهر اصفهان شده است، افزود: در خط 2 مترو 5 تا 6 پایگاه امدادی احداث خواهد شد.
وی بیان داشت: در غالب شهرستان ها شهرداری ها و خیران در احداث پایگاه های امدادی اورژانس به خوبی ورود پیدا کردند که در اصفهان نیاز به ورود جدی خیران است.
معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان اضافه کرد: در صورتی که جوان های ما در حوزه فوریت های پزشکی تحصیل کنند به طور قطع تا 10 سال تضمین استخدام آنها را میدهم .

وی گفت: در زمان شیوع کرونا حتی از بازی کردن با بچه های پرسنل و جامعه پزشکی خودداری می کردند و این بزرگترین ضربه روحی به کودکان ما و همچنین خانواده های ما بود.

دیدگاه / پاسخ