حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان اصفهان به ۸۷.۹ درصد رسید

پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان اصفهان به ۸۷.۹ درصد رسید

جعفر مطلب‌زاده  ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۴ روستای استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت مُتصل شده و هنوز ۱۱۳ روستای دیگر در این استان به این فناوری  مجهز نشده اند و با بهره مندی آنها از این فناوری، پوشش روستاهای این خطه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با اتصال سه روستای جدید در شهرستان‌های کاشان و فریدونشهر به اینترنت پهن باند سیار، تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری در سطح استان به ۸۱۵ روستا رسیده است.  
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: ارتقای فناوری ۲ سایت مزبور در روستای "الزگ"  از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان و روستاهای "کلوسه" و "وستگان" در پشتکوه موگویی شهرستان فریدونشهر انجام شد.

وی ادامه داد: برای ارتقای هر کدام از این سایت ها ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است و این طرح در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۶.۸ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپُراتور همراه اول  ۶۴ درصد، ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

مُطلب‌زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد و اینترنت پهن باند سیار ۱۱۶.۴۷ درصد است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند

دیدگاه / پاسخ