حالت شب
  • Friday, 18 October 2024
چالش بزرگ پرسپولیس پیش از مصاف با سپاهان

چالش بزرگ پرسپولیس پیش از مصاف با سپاهان

پیروزی 9 بر صفر طلایی‌پوشان اصفهانی مقابل آلمالیق در حالی ثبت شد که مورایس از سیستم متفاوتی برای آرایش بازیکنانش بهره گرفته بود!
ژوزه مورایس در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران از سیستم 3-3-4 استفاده کرد که در آن بازیکنان سپاهان با یک هافبک دفاعی آرایش داده می‌شدند و روی دست هافبک دفاعی تیم دو هافبک هجومی برای بازی‌سازی قرار می‌گرفتند تا دو وینگر چپ و راست و همین‌طور تک مهاجم تیم را تغذیه کنند.
در فصل جدید اما با جذب رضا اسدی ستاره فصل گذشته باشگاه تراکتور و لیگ برتر شرایط عوض شده است و مورایس از سیستم 2-4-4 برای آرایش بازیکنان تیمش در زمین مسابقه استفاده می‌کند.
در واقع در فصل جدید سرمربی پرتغالی سپاهان و دستیارانش با توجه به مهره‌های هجومی قابل اتکا و کارآمدی که در اختیار دارند، ترجیح‌ داده‌اند با دو مهاجم هدف بازی کنند که در بازی‌های ابتدایی این فصل معمولا رضا اسدی و شهریار مغانلو بوده‌اند. یک خط عقب‌تر از این دو مهاجم دو هافبک کناری بازی می‌کنند که معمولا فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاد (آریا یوسفی، رضا شکاری) هستند و یک خط عقب‌تر از این دو هافبک هجومی تیم هم محمد کریمی و محمد قربانی بازی کرده‌اند.
در مصاف با آلمالیق اما شاهد تغییر آرایش سپاهان بودیم و مورایس به خوبی توانست از این تغییر جواب بگیرد و تیمش بزرگ‌ترین پیروزی یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را مقابل نماینده ازبکستان رقم زد.
حالا بی‌شک یکی از سوالات و ابهاماتی که کادر فنی پرسپولیس برای آنالیز سپاهان دارد، این است که آیا باز هم مورایس به مانند فصل گذشته با آرایش 3-3-4 بازی می‌کند یا مانند تمام بازی‌های این فصل (به استثنای بازی با آلمالیق) با دو مهاجم و دو هافبک دفاعی وارد یکی از سرنوشت‌سازترین بازی‌های فصل خواهد شد.

دیدگاه / پاسخ