حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
چند خبر کوتاه از استان اصفهان

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون گفت: احداث باند دوم جاده تیران به چادگان و تقاطع غیرهمسطح در محدوده سه راهی سد زاینده رود در حوزه راهداری این شهرستان در ردیف پروژه های مهم استانی برای امسال قرار گرفت.

علی محمدی کیا افزود: با توجه به حجم تردد از جاده تیران به چادگان و یک باند بودن مسیر رفت و برگشت که تردد را در فصل بهار و تابستان و مواقع خاص سخت و تصادفات را افزایش داده است که نیازمند تعریض جاده و احداث تقاطع غیرهمسطح است.

وی بیان کرد: در سفر استاندار اصفهان به تیران و کرون این موضوع مطرح و به تصویب شورای اداری استان رسید که با تاکید بر اولویت سنجی آن  در ردیف و اولویت پروژه های استانی قرار گرفت.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه مکاتبات اولیه آن با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده صورت گرفته، اظهارداشت: برآورد هزینه مطالعات و اجرای آن باید توسط کارشناسان وزارت راه و شهرسازی انجام و در  چند سال بودجه اختصاص و تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برآورد نهایی آن صورت نگرفته است.

اصفهان

علی و فاطمه صدر نشین فراوانی نامگذاری نوزادان در اصفهان است
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت:در فراوانی نام نوزاران در اصفهان علی،امیرعلی و حسین و فاطمه،رستا و زهرا به ترتیب بیشترین فراوانی را در سال۱۴۰۰ داشته است.

حسین غفرانی  فراوانی نام در سال ۱۴۰۰ را برای پسران به ترتیب  پنج اسم نخست استان علی،امیرعلی،حسین،امیرحسین و ماهان و پنج اسم نخست دختران را فاطمه، رستا، زهرا،حلما و آوا برشمرد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان درباره تغییر نام خانوادگی تصریح کرد:نام خانوادگی برای هرکس در دوران زندگی یک بار امکان پذیر است مگر با شرایطی که عمده ترین آن نام خانوادگی  بیش از سه کلمه باشد، نام خانوادگی واژه خارجی باشد، از القاب باشد،نام محل جغرافیایی  باشد،معنی و مفهوم آن مغایر ارزشهای دینی و جامعه باشد که با مراجعه به اداره ثبت احوال با پیشنهاد نام خانوادگی جدید که نام خانوادگی باید مناسب و برابر قانون و با رعایت سایر مقررات تغییر انجام می گیرد.
وی همچنین در پاسخ به نحوه تغییر سن افراد توسط ثبت احوال و میزان تقاضا در اصفهان گفت:برابر قانون تغییر سن ممنوع است مگر کسانی که تفاوت سن واقعی با سن مندرج در شناسنامه بیش از پنج سال باشد که با شرایط مندرج در قانون به کمیسیون مستقر در ثبت احوال مرکب از قاضی داد گستری،فرماندار،رییس شورای شهر،ونماینده علوم پزشکی و رییس ثبت احوال وتحت بررسی دقیق انجام می گیرد  که امسال تاکنون فقط ۳ مورد داشته ایم.

خور و بیابانک

امام جمعه شهر فرخی گفت: دشمنان از خط و تفکر انقلابی و سیاسی حضرت امام راحل و رهبری هراس دارند و ما باید به خط امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبری توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام محسن شیخی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد که در جوار امامزاده سید داود (ع) شهر خور برگزار شد افزود: جهاد تبیین برای تبلیغ آرمان‌های امام راحل (ره)به جوانان ضروری است و باید در قالب جهاد تبیین دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم و افتخارات این سرزمین و نظام را از یاد نبریم و آنها را به جوانان خود انتقال دهیم.
وی گفت: دشمنان با جنگ رسانه‌ای دنبال تحریف شخصیت ، اندیشه و سلوک مدیریتی امام راحل هستند و با این توطئه برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه در نظام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید با هوشیاری و بصیرت راه و یاد امام راحل را حفظ کنند و نگذارند تحریفی در این مسیر ایجاد شود.
امام جمعه شهر فرخی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی از هر فرصتی استفاده می‌کند تا علیه ملت و انقلاب هجمه ایجاد کنند.
سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولان در جوار امام زاده سید داود شهر خور برگزار شد.
آیین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) علاوه بر مسجد النبی (ص)شهر خور در دیگر مساجد مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد و مردم و مسوولان یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را گرامی داشتند.

دیدگاه / پاسخ