حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
بدن درد از عوارض اصلی واکسن کرونا روسی است/ شناخت 30 عارضه از واکسن کرونا روسی

بدن 3 تا شش ماه بعد از واکسیناسیون در مقابل کرونا ایمن است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بدن درد از عوارض اصلی واکسن کرونا روسی است/ شناخت 30 عارضه از واکسن کرونا روسی

معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با وجودی که دوبار به بیماری کرونا مبتلا شده است، واکسن کرونا روسی را زده است،  در این ارتباط اعلام کرد: من نیز دچار بدن درد شدید شدم اما این از عوارض واکسن است و مسئله نگران کننده ای نیست.

به گزارش خبرنگار باخبرباش از اصفهان، بهروز کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: درفاز اول بالغ بر 800 واکسن کرونا سهمیه اصفهان بود و در فاز دوم که از امروز آغاز شد بالغ بر 3 تا 4 هزار نفر واکسن کرونا را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از یک میلیون نفر جمعیت کادر درمان در کل کشور است که تا پایان اسفند مقرر شده بیش از 4 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کنند، ادامه داد: افراد سالم تنها واکسن کرونا دریافت می کنندو تا اخر اسفند تمامی کادر درمان کشور واکسن کرونا دریافت میکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه واکسن کرونای روسی 45 روز بعد بدن را در مقابل ویروس کرونا به مدت 3 تا 6 ماه ایمن می کند، ادامه داد: هر واکسنی عوارضی به همراه دارد که بدن درد بیشتر علامت گزارش شده بعد از واکسینه شدن در مقابل کرونا بود .


بیشتر بخوانید؛

خوزستانی ها، گلستانی ها، مازندارنی ها و گیلانی ها اجازه ورود به اصفهان را ندارند


وی با بیان اینکه بالغ بر 30 عارضه از واکسن کرونای روسی تاکنون شناخته شده است، اضافه کرد: بدنبال تزریق واکسن کرونای روسی تمام مراکز کنترل عفونت را فعال کردیم که اگر گزارشی اعلام شد امکان بستری آن را داشته باشیم و تنها 3 نفر از افرادی که واکسینه شدند را به علت عوارض شدید بستری کردیم که تنگی نفس شدید یکی از علامت ها بود.

کلیدری با اشاره به اینکه علاوه بر واکسن کرونای روسی، واکسن اروپایی و چینی هم وارد کردیم و واکسن کرونای ایرانی نیز اخرین مراحل تحقیقاتی را طی می کند، بیان داشت: عوارض واکسن کرونای روسی کمتر از چینی است و اما واکسن فایزر به خاطر اینکه برعکس واکسن های دیگر که از ویروس ضعیف شده تشکیل شده است از یک روش کاملا جدید و با استفاده از تغییر ژنتیکی ساخته شده، فعلا اجازه ورود و استفاده از آن را نداریم.

وی با اظهار اینکه نمی توانم بگویم که که کدامیک از واکسن های کرونا عوارض کمتر و کیفیت بالاتر و ایمنی بیشتری دارد، ادامه داد: تا دی ماه سال آینده واکسن کرونا به 50 میلیون نفر زده میشود.

دیدگاه / پاسخ