حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
بیماران کرونایی که در آمار نمی آید /حقیقت کاهش روند بیماری کرونا در اصفهان

بیماران کرونایی که در آمار نمی آید /حقیقت کاهش روند بیماری کرونا در اصفهان

حذف تست کرونا از گروه های سنی زیر 60 سال از مراکز خدمات جامع سلامت در حالی صورت گرفته است که تنها افراد بستری در بیمارستان ها و افرادی که تست کرونا میدهند روزانه بعنوان آمار بیماران کرونایی اعلام میشود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بدنبال بحران کرونا و شلوغی بیمارستان ها  عده کثیری از مبتلایان به کرونا مجبور به قرنطینه خود در خانه هستند که با بروز نخستین علائم به مراکز  خدمات جامعه سلامت برای نمونه گیری مراجعه و از کرونای خود مطمئن می شدند و با شک و شبهه روند بیماری را طی نمی کردند.

اما با حذف گروه های سنی زیر 60 سال که شامل طیف گسترده ای از مردم می شود، افرادی که توان پرداخت تست کرونا در بخش های دولتی و خصوصی را با قیمت های گزاف ندارند ،قطعا بدون تست روند بیمار را طی می کنند که نه تنها در آمار اعلام شده از وزارت بهداشت اورده نمی شود بلکه متولیان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدون توجه به این مسئله، از کاهش روند ابتلا و پایین امدن آمار به اصحاب رسانه خبر می دهند.

با حذف تست کرونا از طیف های گسترده مردم و لایه های مختلف اجتماع، بسیاری کرونا را با سرماخوردگی و آلرژی اشتباه گرفته و وارد جامعه میشوند.

نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این ارتباط  به خبرنگار باخبرباش گفت: آمار رسمی از بیماران کرونایی در حالی اعلام میشود که جمعیت واقعی بیماران کرونایی بیش از این آمار است.

وی بیان داشت: در حال حاضر دستور العمل وزارت بهداشت مبنی بر حذف گروه های سنی زیر 60 سال از  گرفتن تست کرونا در مراکز واکسیناسیون است.

نجیمی حتی در خصوص توزیع واکسن در بین بخش های خصوصی گفت: وزارت بهداشت رابط بین بخش خصوصی و شرکت های وارد کننده واکسن است و تنها واکسن برکت به شرکت های خصوصی فروخته میشود.

وی گفت: بخش خصوصی با واریز هزینه به حساب وزارت بهداشت، واکسن دریافت می کند.

این گفته وی درحالی است که حتی برای دوز دوم واکسن برکت به مردم ، وزارت بهداشت اعلام میکند که واکسن موجود نیست.

قطعا رفتار ضد ونقیض وزارت بهداشت در نحوه تزریق واکسن به مردم و بخش خصوصی تنها گویای این مطلب است که واکسن در ازای پول وجود دارد.

 

دیدگاه / پاسخ