حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
اثر کشندگی کرونا روی مردها بیشتر از زنان است

مردان معمولا علائم هشدار دهنده بیماری را جدی نمی گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی اصفهان:

اثر کشندگی کرونا روی مردها بیشتر از زنان است

مدیر گروه  سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی اصفهان گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بین مردان بیشتر از زنان است.

فرود در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بر اساس نتایج تحقیقاتی که سال ۹۸ درباره مرگ زودرس (زیر ۷۰ سال) در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال مردان استان اصفهان انجام شد، مرگ و میر مردان اصفهان بر اثر انواع سرطان ۳.۲ برابر زنان و بر اثر سکته مغزی ۱.۷ برابر زنان است. 

وی بیان داشت: مرگ و میر مردان اصفهان در حوادث ترافیکی نیز ۳.۳ برابر زنان است.

 

آمار بالای پروستات اصفهان از کشور بالا است

مدیر گروه  سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی  اصفهان تصریح کرد: اصفهان در میان سایر استان ها در زمینه سرطان پروستات در بین مردان دارای آمار بالایی است.

وی بیان داشت: بیشتر مراجعان به مراکز بهداشتی زنان هستند، مراجعه مردان به این مراکز یک چهارم زنان است، متأسفانه مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند، مردان معمولا علائم هشدار دهنده بیماری را جدی نمی گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.


بیشتر بخوابید؛

بدن درد از عوارض اصلی واکسن کرونا روسی است/ شناخت 30 عارضه از واکسن کرونا روسی

فرود تصریح کرد: در استان اصفهان نیز میزان مرگ و میر مردان بر اثر کرونا بیشتر از زنان است، حتی در کادر بهداشت و درمان که مردان و زنان در شغل های مشابه فعالیت می کنند نیز میزان ابتلای مردان به کرونا بیشتر بوده است.

فرود گفت: مرگ و میر مردان اصفهان بر اثر سکته قلبی ۲.۶ برابر زنان است.

 وی گفت: نسبت فوت مردان از حوادث ترافیکی ۳ برابر زنان است، سرطان ریه و برونش ۳ برابر، سکته قلبی ۲ و نیم برابر، سرطان معده ۲.۳، سکته مغزی ۱.۷ و در موارد نزاع منجر به جرح و مرگ و میر، مردان آسیب پذیرتر از زنان هستند.

دیدگاه / پاسخ