حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
واکسیناسیون کرونا جدی گرفته شود

واکسیناسیون کرونا جدی گرفته شود

باخبرباش/ علیرضا عبدلی : رئیس بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان با توصیه به شهروندان اصفهان که باید واکسیناسیون را جدی بگیرند، گفت: بعضا در فضای مجازی شاهد واکسن هراسی هستیم اما باید مردم بدانند که برای مقابله با کرونا بجز زدن واکسن راهی دیگری نیست.

امین رضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: در راستای پیشگیری از کرونا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، واکسن کرونا است که با تقویت سیستم ایمنی بدن از فرد در مقابله این ویروس محافظت میکند.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در صورت بروز علائمی همچون تنگی نفس و افت فشارخون  نیاز به بیمارستان مراجعه کنند، ادامه داد: در یکسال و نیمی که از شیوع کرونا می گذرد اطلاعات و تجربیات کادر درمان در خصوص مراقبت، درمان و دارویی و بستری بیماران در حوزه بحران افزایش یافت.

رئیس بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان ادامه داد: با شیوع کرونا ستاد مقابله با آن با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شد که نقش پشتیبانی را ایفا کرد .

وی  با اشاره به اینکه تست کرونا نیز همچون سایر تست های آزمایشگاهی میزان خطا دارد،گفت: تست کرونا در مواردی مثبت کاذب نشان می دهد که علل مختلفی در آن نقش دارد از جمله زمان انجام تست، نحوه نمونه گیری، تجهیزات  نقش دارد.

طباطبایی با اشاره به اینکه تشخیص کرونا تنها با انجام پی سی آر امکانپذیر نیست، گفت: در حال حاضر بالغ بر 140 تخت بستری در بیمارستان داریم که تمام بخش های بیمارستانی بیماران کرونایی را پوشش داده است.

وی از فرم های نظر سنجی یکماهه تا سه ماهه در بیمارستان خبر داد و گفت: نتایج نظرسنجی بیماران و همراهان بیمار انالیز و در جهت رفع اشکالات بیمارستان بکار برده میشود.

دیدگاه / پاسخ