حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
کسری بودجه و کمبود تست  دو فرضیه احتمالی حذف افراد زیر 60 سال از تست کرونا است

کسری بودجه و کمبود تست دو فرضیه احتمالی حذف افراد زیر 60 سال از تست کرونا است

از یک هفته پیش اعلام رسمی شد که تست کرونا از این پس تنها برای افراد 60 سال به بالا، زنان باردار و بیماران خاص به صورت رایگان گرفته میشود و افرادی که زیر 60 سال سن دارند با مراجعه به بیمارستان های دولتی یا خصوصی در صورت پرداخت هزینه امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دلیل حذف تست رایگان کرونا را از سنین زیر 60 سال را فراگیری بالای کرونا عنوان کرد و به همین لحاظ هر کس که علامت‌دار باشد دیگر نیاز به گرفتن تست کرونا نیست.

بهروز کلیدری در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت، عنوان کرد: امروزه بروز کرونا خانوادگی شده است و افراد بسیاری را درگیر کرده است و دادن تست کرونا در این شرایط ضرورتی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار باخبرباش علت حذف گروه های سنی زیر 60 سال از تست کرونا در مراکز واکسیناسیون را اپیدمی شدن کرونا عنوان کرد و افزود: بیشترین افرادی که برای تست کرونا مراجعه میکنند بمنظور ارائه گواهینامه برای کار است.

کمال حیدری ادامه داد: وقتی بالغ بر 40 درصد جواب تست ها منفی است و تنها 60 درصد تست کروناها مثبت است و با یک همه گیری و اپیدمی کرونا مواجهیم به همین لحاظ تست کرونا از همه سنین جایز نیست.

وی با اشاره به اینکه گرفتن تست کرونا از افراد زیر 60 سال در مراکز واکسیناسیون را باید پزشک تشخیص بدهد، افزود: تست کرونا وارداتی است و از هر یک از وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی از یک کشوری وارد میشود.

حیدری گفت: افرادی که علائم کرونا را دارد نیاز به دادن تست نیست و برای ارائه گواهینامه به شرکت و اداره خود ، گواهینامه پزشک بسنده میکند.

وی گفت: کمبود تست فعلا نداریم.

کمبود تست کرونا و وارداتی بودن آن و همچنین دریافت هزینه برای جبران کسری بودجه از افراد زیر 60 سال به ازای دریافت تست کرونا دو فرضیه برای این تصمیم گیری وزارت بهداشت است.

افرادی که داوطلب تست کرونا هستند هزینه ای بین 260 تا  حدود 500 هزار تومان  در بیمارستان های دولتی و خصوصی و آزمایشگاه ها غیر دولتی پرداخت میکنند.

همچنین کمبود واکسن کرونا از یک سو و از سوی دیگر کسری بودجه باعث شد  که وزارت بهداشت با فروش واکسن به بخش های خصوصی بخشی از این کسری را جبران کند.

دیدگاه / پاسخ