حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
کشف و ضبط ۲۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در آران‌وبیدگل

کشف و ضبط ۲۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در آران‌وبیدگل

 باخبرباش/رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران‌وبیدگل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ متخلف دستگیر شده‌اند که از آن‌ها بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف و ضبط شده است.

سید مجتبی شریفیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط ۴۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در تاغزارهای شهر ابوزیدآباد خبر داد و اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت و مراقبت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، متوجه افرادی در حال قطع درختان تاغ در بیابان‌های شهر ابوزیدآباد شده و با حضور به موقع در محل، 2 متخلف سابقه‌دار را دستگیر و خودروی آنها را نیز توقیف کردند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲ متخلف دستگیر شده‌اند که از آنها بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق، 6 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شده که در این زمینه اطلاع‌رسانی به موقع مردم و دوستداران طبیعت با استفاده شماره رایگان ۱۵۰۴ قابل تحسین بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، گفت: توسعه و نگهداری جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم  ماسه‌های روان، جلوگیری از افزایش دما و حفظ هوای پاک در منطقه بیابانی با اقلیم گرم و خشک این شهرستان از جایگاه خاصی برخوردار است.
شریفیان تصریح کرد: آران و بیدگل ۶۱۰ هزار هکتار مساحت دارد که  وسعت بیابان‌های این شهرستان ۳۸۴ هزار هکتار است و از سال ۱۳۴۹ با اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و نهال‌کاری ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی ایجاد شده که برابر ۴۰ درصد جنگل‌های دست کاشت استان اصفهان است.
وی اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل دارای بالاترین آمار در فرسایش خاک و توفان‌های ماسه‌ای است که ۱۰۳ هکتار از مساحت آن کانون بحرانی است. بنابراین برای حفظ تاغزارها و جلوگیری از تخلف سودجویان و هرگونه دست‌اندازی به منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم هستیم.

دیدگاه / پاسخ