حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
کلاهبرداری ۳۴۰ میلیونی به بهانه کمک به کودکان بی‌سرپرست

کلاهبرداری ۳۴۰ میلیونی به بهانه کمک به کودکان بی‌سرپرست

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی فردی که با دریافت کمک‌های مردمی در اینستاگرام به بهانه کمک به کودکان بی‌سرپرست، خیران را فریب می‌داد و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: درپی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یک صفحه اینستاگرامی به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت کمک به کودکان بی‌سرپرست از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: فرد کلاهبردار با ارائه شماره کارت از شکات درخواست مبلغ پنج میلیون ریال کرده و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ‌یک از مبالغ واریزی صرف کمک به کودکان نیازمند و بی‌سرپرست نشده و از طریق کارتخوان در فروشگاه‌های مختلف برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی هوشمندانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی، بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است. شهروندان هیچ‌گاه به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و مبادی غیررسمی و نامعتبر ادعای کمک مالی یا انجام امور خیریه دارند، اطمینان نکنند و مراقب ترفندهای افراد سودجو و کلاهبردار باشند. این مجرمان با هدف قرار دادن احساسات مردم اقدام به تشویق و ترغیب آنها به همکاری و مشارکت در امور خیریه و در نهایت از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن توجه به آموزش‌ها و هشدارهای پلیس فتا، تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه / پاسخ