حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
کلنگ احداث خیابان سردار رئیسی و میدان عروج اصفهان بر زمین زده شد

کلنگ احداث خیابان سردار رئیسی و میدان عروج اصفهان بر زمین زده شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس: داوود بحیرایی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان صبح امروز در آئین آغاز عملیات احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به حجم خودروهایی که از سمت خاتون‌آباد و قهجاورستان وارد می‌شوند، میدان شش‌راه سابق یکی از نقاط پرخطر منطقه ۱۰ محسوب می‌شود و  با اجرای پروژه حاضر از این نقطه رفع خطر می‌شود و شمال شرقی منطقه نیز ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میدانی که احداث می‌شود به اندازه حدود ۱.۶ هکتار توسعه خواهد داشت، افزود: احداث فضای سبز کناری دو باند خیابان شهید رئیسی که تا محله حصه ادامه خواهد داشت و احداث یک میدان در ورودی محله حصه را نیز در برنامه داریم که تملک آن از آموزش و پرورش انجام شده و پس از آن که دیوارکشی و نمای آن انجام شود، دیوار حذف می‌شود و عملیات اجرایی آن میدان نیز آغاز خواهد شد.

بحیرایی عنوان کرد: طی برنامه‌های محله‌محور برای محله‌های مورد هدف در حصه و مصلی ۳۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که احتمالا ً این پروژه‌ها هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان خواهند داشت.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه خیابان کوشش به طول ۵۳۰ گفت: مردم در این ناحیه برای تردد همیشه با مشکل مواجه بودند بنابراین آزادسازی انجام شده و در مراحل میانی پروژه هستیم که تا ۴ ماه آینده نیز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح خیابان سعادت نیز دیگر پروژه‌ای در دست است که در کنار مجموعه کنترل نظارت تا مجموعه گل نرگس به طول ۳۰۰ متر خواهد بود که طی آن پیاده‌رو، آسفالت، فضای سبز  احداث خواهد شد، این مجموعه خدماتی عملاً به شمال شرقی‌ترین نقطه محلات حصه، گل نرگس و اتوبان شهید خزایی ختم می‌شود.

بحیرایی با بیان اینکه این پروژه‌ها هزینه ۱۳۶ میلیارد تومان داشته است، افزود: امروز تعدادی از پروژه‌ها بهره‌برداری و تعدادی دیگر نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اضافه کرد: تلاش می‌شود که به طور ویژه به محله حصه رسیدگی شود، اگر پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا بعد از خیابان شهید رییسی اجرا شود، به طور قطع جلب رضایت شهروندان را خواهیم داشت و ساماندهی این منطقه برای تردد راحت‌تر مسافران از فرودگاه و شرق اصفهان نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیباسازی، عمرانی و خدماتی را داریم که طرح‌های آن آماده است و از بودجه محله‌محوری ۲ محله حصه و مصلی انجام خواهد شد.

بحیرایی عنوان کرد: در مجموع خروجی این پروژه‌ها باعث ایجاد محیط آرام شهری و ساماندهی ترددها خواهد شد و این میدان اصطلاحاً ۶ راهی نیز تحت عنوان میدان عروج ساماندهی خواهد شد.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک چشمه مرغاب به وسعت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در یکی از شلوغ‌ترین محلات منطقه ۱۰ آغاز خواهد شد، افزود: این پروژه به خیابان‌های فرسان و ۲۴ متری اتصال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این نقطه مسکونی بوده و تا به حال تملک و آزادسازی شده و کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: این پروژه ارزش ریالی خیلی زیادی داشت اما برای رفاه حال مردم طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین در یکی دو ماه آینده یک پارکینگ در مصلی نیز کلنگ‌زنی و بهره‌برداری خواهد شد که گنجایش ۹۰ دستگاه خودرو را خواهد داشت.

دیدگاه / پاسخ