حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
2 هزار فرزند یتیم در اصفهان بدون حامی هستند

عضویت بالغ بر 3 هزار و 500 مددجوی جدید به علت شرایط کرونا به کمیته امداد امام خمینی اصفهان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان:

2 هزار فرزند یتیم در اصفهان بدون حامی هستند

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان گفت: 2 هزار فرزند یتیم در اصفهان بدون حامی هستند واین در حالی است که بالغ بر 30 هزار فرزند یتیم هم اکنون در اصفهان حامی دارند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش ، کریم زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه از تخصیص وام های قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی خبر داد و افزود: وام ها  بین 30 تا 50 میلیون تومان تخصیص می یابد و تلاش کردیم از محل سپرده گذاری های خیرین وام های بدون بهره به نیازمندان کمیته امداد تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 140 میلیارد تومان وام به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص یافته است و غالبا خوش حساب بوده اند، افزود: تمام مددجویان بیمه حوادث هستند که به هنگام بحران کمترین آسیب بر آنها وارد شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان با اشاره به اینکه 66 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند، ادامه داد: کمک به درمان و پرداخت فرانشیز بیماران برعهده کمیته امداد است و قدم های موثری نیز در جهت رفع سو تغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان صورت دادیم.

وی از تخصیص سبدهای غذایی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: تخصیص ودیعه مسکن به مددجویان از لوله کشی منازل تا 700 مورد احداث سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان و 2 هزار مورد تعمیرات و کمک به خرید از دیگر اقدامات این نهاد دولتی است.

زارع با بیان اینکه از سه محل منابع مالی کمیته امداد تامین می شود که ازآن جمله میتوان به مشارکت های مردمی و خیران و اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: هیچ ریالی از کمک خیران به فلسطین و سوریه و غیره تخصیص نمی یابد و تنها از محل صندوق های قدس که مردم آگاهانه کمک می کنند صرف فلسطین می شود.


بیشتر بخوانید؛ 

 2 هزار و 457  خانوار جدید به علت فقر دست به دامان کمیته امداد شدند


وی با بیان اینکه تلاش کردیم پاسخ اعتماد مردم را به کمیته امداد بدهیم، افزود: در حال حاضر 118 هزار و 601 خاواده تحت حمایت کمیته امداد هستند که بالغ بر 230 هزار نفر هستند.

وی گفتک اجازه ندادیم که جمعیت مددجویان افزایش یابدو هر ساله بالغ بر 5 تا 10هزار نفر از مددجویان به علت توانمندی از تحت پوشش کمیته امداد خارج می شوند و مددجویان جدید جایگزین میشوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان اعلام کرد: به علت شرایط کرونا بالغ بر 3 هزار و 500 نفر مددجوی جدید اضافه به جمعیت قبل مددجویان گرفتیم.

وی با بیان اینکه  2میلیارد وام قرض الحسنه در جهت مشاغل خانگی به افراد تحت پوشش کمیته امداد دادیم، ادامه داد: 15 درصد اعتبارات به مشاغلی مثل فرش و گلیم تخصیص یافته است و 10 درصد در حوزه مشاغل صنعتی و معدن وام تخصیص دادیم.

زارع از 400 میلیارد تومان مستمری به 250 هزار مددجوی کمیته امداد خبر دادو گفت: کمک های مردمی در سال جاری 200 میلیارد تومان بوده است که تلاش کردیم به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

وی با اظهار اینکه مثل گذشته تحقیق از محله نمی شود بلکه با استناد به کد ملی آنها وضعیت معیشتی آنها را متوجه می شویم ، گفت: بیشتر مددجویان زنان سرپرست خانواده  و پس از ان از کار افتادگان هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی اصفهان بیان داشت: هم اکنون 5 دستگاه نظارتی بر کار کمیته امداد نظارت دارند و ریال به ریال وجوه مردمی را که صرف چه امور خیریه ای میشود رامورد بررسی قرار می دهند.

وی بیان داشت: در سال جاری بالغ بر۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتعال داریم.

دیدگاه / پاسخ