حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
کودکان باید کودکی کنند تا به رشد و بالندگی دست یابند

کودکان باید کودکی کنند تا به رشد و بالندگی دست یابند

 

استاندار اصفهان گفت: کودکان باید کودکی کنند، بازی کنند تا بتوانند به رشد و بالندگی دست یابند و این در حالی است که والدین به نشان پیشرفته بودن، متاسفانه کودک را از کلاسی به کلاسی دیگر می برند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، عباس رضایی در آیین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان اظهار داشت: مشکلات روحی روانی خاصی را امروز بدون اینکه خود ما متوجه شویم برای کودکان فراهم ساختیم که ضرورت دارد با یک نگاه علمی بازبینی شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان باید بازی کنند و این درصورتی است که خانوادههای متمدن کودکان را از این کلاس به اون کلاس و از شرق به غرب یا شمال به جنوب می برند که در فلان مدرسه ثبت نام کنند بدون اینکه متوجه شوند کودکان چرا باید دو ساعت در ترافیک بماند، ادامه داد: این دست کودکان که اجازه بازی و بچگی از آنها گرفته می شود دیگر توان خلاقیت و رشد فکری را ندارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز مسئولیت و رسالت سنگینی بر عهده شورای شهر و شهردار قرار گرفته است، افزود: لازم است میز جدیدی در رابطه با کودک در شهرداری تشکیل شود و در قالب این طرح به نیاز کودکان توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کرونا نیز در این زمینه تأثیر بسزایی داشته است، ابراز داشت: چاقی کودکان از جمله دستاوردهای این شرایط است و این امر زیبنده نسل آینده جهان نیست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کودکان این روزها به شدت تحت تأثیر آسیب‌های روانی ناشی از در خانه ماندن هستند، اضافه کرد: در این زمینه باید سیاست‌های درستی اتخاذ شود تا جلوی آسیب‌های آینده را بگیریم و باید زندگی کردن با کرونا را یاد بگیریم.

دیدگاه / پاسخ