حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
گران ترین پاسپورت دنیا پاسپورت کدام کشور است

گران ترین پاسپورت دنیا پاسپورت کدام کشور است

باخبرباش چه بخواهید زندگی جدیدی را در خارج از کشور شروع کنید و چه بخواهید به یک تعطیلات معمولی در خارج از کشور بپردازید، گرفتن پاسپورت یا گذرنامه جدید می تواند یک تلاش پرهزینه باشد. به نظر شما گران ترین پاسپورت دنیا متعلق به کدام کشور است؟

حتی باهوش‌ترین مسافرانی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، می‌توانند با جایگزین کردن پاسپورت منقضی شده (یا در حال انقضا) که می‌تواند صدها دلار به آنها بازگرداند، غافلگیر شوند.

هنگامی که تمام مدارک خود را جمع آوری کردید و از هر حلقه بوروکراسی در کشورتان عبور کردید، امیدواریم ظرف چند هفته یا چند ماه پاسپورت خود را در دست داشته باشید. اما به چه قیمتی؟

در این مطلب روزیاتو، برخی از گران‌ترین پاسپورت‌های جهان به‌علاوه برخی از قیمت‌های استاندارد دیگر را خواهید دید. هزینه‌های زیر به ارزهای محلی و دلار آمریکا برای پاسپورت‌های بزرگسالان که مدت ۱۰ ساله دارند، برآورد شده است. تبدیل ارزها از اوایل ماه مه ۲۰۲۲ تقریبی است.

 



میانگین قیمت
در حالی که بسیاری از پاسپورت ها حدود ۱۰۰ تا ۱۶۰ دلار قیمت دارند، اما این قیمت کمی نیست و پاسپورت های گران‌تر از این هم وجود دارد.

شهروندان ژاپنی چه برای تمدید گذرنامه یا خرید آن برای اولین بار، می توانند انتظار پرداخت ۱۶۰۰۰ ین ژاپن (حدود ۱۲۵ دلار) را داشته باشند.

نیوزیلندی ها می توانند انتظار داشته باشند که برای پاسپورت جدید خود ۱۹۱ دلار نیوزیلند (حدود ۱۲۵ دلار) بپردازند.

خرید پاسپورت آمریکایی بزرگسال برای اولین بار حداقل ۱۶۵ دلار هزینه دارد، در حالی که هزینه تمدید آن ۱۳۰ دلار است.

برای اتباع بریتانیایی که به دنبال بازدید از مقاصد آفتابی تر هستند، تمدید گذرنامه بریتانیا به صورت آنلاین ۷۵.۵۰ پوند (حدود ۹۵ دلار یا ۹۰ یورو) هزینه دارد. برای اکثر مهاجرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند، تمدید یک هزینه استاندارد ترکیبی و هزینه پیک حدود ۱۰۶ پوند (حدود ۱۳۵ دلار یا ۱۲۵ یورو) هزینه خواهد داشت.

با احتساب هزینه پست، اتباع سوئیس حدود ۱۴۵ فرانک سوئیس (حدود ۱۵۰ دلار یا ۱۴۰ یورو) می پردازند.

اگر تا اینجای مطلب شوکه نشدید، ببینید گران ترین پاسپورت دنیا چقدر می ارزد؟ و برخی از گذرنامه‌های گران‌تر برای شهروندانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، چه هزینه‌ای دارند:

 



پاسپورت مکزیکی
تمدید پاسپورت در مکزیک ۳۵۰۵ پزو مکزیکی (حدود ۱۷۰ دلار) هزینه دارد.

پاسپورت لیختن اشتاین
لیختن اشتاین ، چهارمین کشور کوچک اروپا و ششمین کشور کوچک جهان از نظر مساحت، بین سوئیس و اتریش قرار گرفته است. چیزی که ممکن است لیختن اشتاین از نظر توده جغرافیایی فاقد آن باشد، در هزینه های پاسپورت جبران می شود. با احتساب هزینه های حمل و نقل، شهروندان می توانند انتظار داشته باشند که برای یک پاسپورت جدید ۲۵۶ CHF (حدود ۲۶۰ دلار یا ۲۵۰ یورو) بپردازند.

 



پاسپورت کوبایی
روند تمدید گذرنامه کوبا با سایر موارد موجود در این لیست متفاوت است.

طبق گفته دولت کوبا، در حالی که خرید یک پاسپورت جدید به صورت محلی ۲۵۰۰ پزو کوبایی (حدود ۱۰۵ دلار) هزینه دارد، که در مجموع می تواند شش سال دوام بیاورد، گذرنامه باید هر دو سال یکبار تمدید شود تا معتبر بماند.

 



هر تمدید ۵۰۰ پزوی کوبا هزینه اضافی خواهد داشت؛ یعنی تا سال ششم عمر گذرنامه. از سال ششم فرآیند خرید گذرنامه جدید از نو شروع می شود.

هزینه نگه داشتن پاسپورت معتبر کوبایی به مدت ۱۰ سال به حدود ۶۵۰۰ CUP (حدود ۲۷۰ دلار) می رسد.

 



پاسپورت استرالیایی
کسانی که در استرالیا زندگی می کنند می توانند انتظار داشته باشند ۳۰۸ دلار استرالیا (حدود ۲۲۰ دلار) برای تمدید گذرنامه خود بپردازند.

برای استرالیایی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، هزینه پردازش خارج از کشور وجود دارد که هزینه کل را به ۳۳۶ دلار در ایالات متحده می‌رساند.

 



پاسپورت سوریه
پاسپورت سوریه یکی از کم‌قدرت‌ترین پاسپورت‌ها است و در عین حال جزو گران‌ترین پاسپورت‌ها است.

به گفته وب سایت وزارت امور خارجه و اتباع سوریه، سوری هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند باید ۳۰۰ دلار برای پاسپورت جدید بپردازند که تنها ۶ سال عمر می کند.

در طول مدت ۱۰ سال، داشتن پاسپورت معتبر سوریه حداقل ۶۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

 



پاسپورت لبنانی
طبق اعلام اداره کل امنیت لبنان برای کسانی که در لبنان زندگی می کنند، تمدید گذرنامه ۱۲۰۰۰۰۰ پوند لبنان (حدود ۷۹۵ دلار) هزینه دارد.

با این حال، مهاجرانی که گذرنامه خود را در سرکنسولگری نیویورک یا لس آنجلس لبنان تمدید می کنند، می توانند انتظار پرداخت ۶۰۰ دلار را داشته باشند.

لبنان یکی از معدود کشورهایی است که برای تمدید گذرنامه از شهروندان محلی خود بیش از مهاجران خارج از کشور هزینه می گیرد.

دیدگاه / پاسخ