حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
گروه C را بیشتر بشناسید تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

گروه C را بیشتر بشناسید تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

به گزارش باخبرباش قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر دوحه برگزار شد و در آن تیم‌های آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان در گروه C این مسابقات همگروه شدند. در ادامه این گزارش این گروه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مسی به دنبال فتح جام رویاها در آخرین حضور خود با آلبی سلسته

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ برمی گردد. نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در شانزدهم می ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با برد ۳بر ۲ آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تا به حال در پنج فینال جام جهانی حضور داشته که حاصل آن دو عنوان قهرمانی است.

تیم ملی فوتبال آرژانتین تا کنون سابقه حضور در ۱۶ دوره از ادوار جام جهانی را در کارنامه دارد. آرژانتین از پنج حضور خود در فینال جام جهانی دو بار در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶، قهرمان شده است.

افتخارات تیم ملی فوتبال آرژانتین

جام جهانی: در مجموع ۱۶ حضور ( نخستین بار در سال ۱۹۳۰ )

۲ بار قهرمانی در سال: ۱۹۷۸- ۱۹۸۶

کوپا آمریکا: در مجموع ۴۰ حضور ( نخستین بار در سال۱۹۱۶ )

۱۵ بار قهرمانی در سال: ۱۹۲۱، ۱۹۲۵، ۱۹۲۷، ۱۹۲۹
۱۹۳۷، ۱۹۴۱، ۱۹۴۵، ۱۹۴۶، ۱۹۴۷، ۱۹۵۵
۱۹۵۷، ۱۹۵۹، ۱۹۹۱، ۱۹۹۳ ،۲۰۲۱

تیم آرژانتین در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۷۶۵.۱۳ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

سرمربیگری این تیم به عهده لیونل اسکالونی ۴۳ سال آرژانتینی است که از سال ۲۰۱۷ کار خود را به عنوان دستیار خورخه سمپائولی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۸ سکان هدایت آلبی سلسته را بر عهده گرفت.

آلبی سلسته در مرحله انتخابی جام جهانی آمریکای جنوبی توانست با ۳۹ امتیاز رتبه دوم جدول ۱۰ تیمی این مسابقات را به خود اختصاص دهد. این تیم توانست در ۱۷ بازی خود ۱۱ برد ۶ مساوی و بدون شکست مقتدرانه با کمترین گل خورده وبیشترین کلین شیت بعد از برزیل به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند. 

لیونل مسی فوق ستاره ۳۴ ساله افسانه‌ایی آرژانتین توانست در ۱۵ بازی ۷ گل و دقت پاس ۸۶% نمره ۷.۸ را کسب کند و به همراه لوتارو مارتینز که در ۱۴ بازی ۷ گل ۳ پاس گل و نمره ۷.۲ را گرفته عنوان بهترین گلزن این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی شناخته شوند.

دیگر بازیکن تاثیر گذار آرژانتین جووانی لو سلسو ۲۵ ساله جوان و آینده دار باشگاه ویارئال اسپانیا است که در ۱۱ بازی ۵ پاس گل و دقت پاس ۸۵% نمره ۷.۳ را کسب کرد و بهترین پاسور این تیم نیز لقب گرفت.

گروه C را بیشتر بشناسید؛ تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

مکزیک، تیم همیشه قابل احترام به دنبال طلسم شکنی 

 ال تری (سه رنگ) لقب این تیم است چون پرچم این کشور از سه رنگ سبز، قرمز و سفید تشکیل شده است. آن‌ها به آزتک‌ها نیز معروف هستند.

این تیم اولین بازی رسمی خود را در سال ۱۹۲۳ مقابل گواتمالا انجام داد و توانست به برتری ۳ بر ۲ دست یابد.

مکزیک در دوره‌های اخیر جام‌های جهانی همیشه تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده و قطر ۲۰۲۲ یک فرصت خوب برای این تیم محسوب می‌شود تا خاطره جام‌های جهانی مکزیک را تکرار کند.

افتخارات تیم ملی فوتبال مکزیک

جام جهانی: در مجموع ۱۳ حضور ( نخستین بار در سال ۱۹۳۰ )

۲ بار حضور در یک چهارم نهایی در سال: ۱۹۷۰، ۱۹۸۶

جام طلایی کونکاکاف: در مجموع ۱۸ حضور ( نخستین بار در سال ۱۹۶۳ )

۸ بار قهرمانی در سال: ۱۹۶۵، ۱۹۷۱، ۱۹۷۷،
۱۹۹۳، ۱۹۹۶، ۱۹۹۸،
۲۰۰۳، ۲۰۰۹

تیم مکزیک در اخرین رنکینگ فیفا با امتیاز ۱۶۵۸.۸۲در رتبه ۹ قرار گرفنه است.

تاتا مارتینو، سرمربی مشهور آرژانتینی سابق بارسلونا از سال ۲۰۱۹ هدایت مکزیک را بر عهده دارد. او قراردادی ۳ ساله با این تیم دارد و به خوبی می‌داند مکزیکی‌ها بعد از چند سال حذف در مرحله یک هشتم نهایی به دنبال این هستند که این بار به جمع هشت تیم برتر جام جهانی برسند و به همین خاطر مارتینو کار آسانی روی نیمکت مکزیک ندارد.

آزتک ها در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آمریکای شمالی و مرکزی توانستند با کسب ۲۸ امتیاز ۸ برد ۴ مساوی و ۲ شکست به عنوان تیم دوم از گروه ۸ تیمی این مسابقات به طور مستقیم به جام جهانی صعود کنند.

بهترین بازیکن مکزیک در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آمریکای شمالی و مرکزی هکتور هررا ۳۱ ساله باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا نام دارد که توانست در ۱۰ بازی یک گل و دقت پاس ۸۶% نمره ۷.۲ را کسب کند.

بهترین گلزن مکزیک در این مرحله رائول خیمنز ۳۰ ساله نام دارد که در ۹ بازی ۳ گل و نمره ۶.۹ را در کارنامه خود ثبت کرد.

پدیده این تیم در این مسابقات سزارمونتس ۲۵ ساله مدافع جوان باشگاه مونتری مکزیک است که توانست در ۱۰ بازی دقت پاس ۸۹% و نمره ۷.۲ را کسب کند بی شک از او در جام جهانی بیشتر خواهیم شنید.

گروه C را بیشتر بشناسید؛ تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

عقاب‌های سفید با رهبری لواندوفسکی به دنبال غول‌کشی

تیم ملی فوتبال لهستان در سال ۱۹۱۹ تشکیل شد و درسال ۱۹۲۳ به عضویت رسمی فیفا درآمد. نخستین بازی تیم ملی لهستان در کشور مجارستان و شهر بوداپست در مقابل تیم ملی این کشور برگزار شد. آنها در دسامبر ۱۹۲۱ در اولین دیدار خود نتیجه بازی را یک بر صفر به مجارستان واگذار کردند.

این تیم هفت بار در جام های جهانی حضور داشته که نخستین دوره آن به سال ۱۹۳۸ بازمی‌گردد.

بهترین عملکرد آنان نیز ۲ مقام سومی در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۴ بوده است.

برخلاف جام جهانی آنها افتخارات زیادی در یورو یا همان جام ملت های اروپا کسب نکرده اند. به طوری که اولین حضور آنها در جام ملت‌های اروپا به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد و آنها به طور کلی ۲ بار جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند. که هیچگاه موفق به صعود از مرحله گروهی نشده‌اند.

تیم لهستان در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۵۴۴.۲ امتیاز در رتبه ۲۶ قرار گرفته است.

عقاب های سفید در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه ۹ این مسابقات با تیم‌های (انگلیس، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن مارینو) هم‌گروه بود.

آن ها توانستند با کسب ۲۰ امتیاز ۶ برد ۲ مساوی و ۲ شکست به عنوان تیم دوم بعد از انگلیس به مرحله پلی آف صعود کنند. لهستان با توجه به کنار گزاشتن روسیه توسط فیفا بدون انجام بازی به فینال پات دوم فینال پلی آف رسید و توانسط با برتری ۲ بر صفر مقابل سوئد به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابد.

پائولو سوزا ۵۱ ساله پرتغالی هدایت تیم ملی لهستان را برعهده دارد.

مرد شماره یک تیم ملی لهستان در مرحله انتخابی جام جهانی روبرت لواندوفسکی نام دارد که در ۹ بازی ۱۲ گل، ۳ پاس گل و نمره ۸.۰ را کسب کرده است.

لواندوفسکی ۳۳ ساله می‌داند که شاید این آخرین حضور او در بزرگترین رویداد فوتبالی باشد. دیگر بازیکن تاثیرگذار این تیم پیوتر زیلینسکی ۲۷ ساله باشگاه ناپولی ایتالیا است که در ۶ بازی ۲ پاس گل و دقت پاس ۸۳% نمره ۷.۳ را کسب کرده است و اما ستاره جوان این تیم کارول شویدرسکی ۲۵ ساله است که در ۹ بازی ۵ کل، یک پاس گل و نمره ۷.۱ را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی در حال حاضر بازیکن تیم شارلوت آمریکا است ولی بی شک بعد از جام جهانی باشگاه های بزرگ اروپا خواهان این بازیکن خواهند بود.  

گروه C را بیشتر بشناسید؛ تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

شاهین‌های سبز به دنبال تکرار شگفتی جام جهانی ۱۹۹۴

تیم ملی عربستان اولین بازی رسمی خود را در سال ۱۹۵۷ مقابل تیم ملی لبنان انجام داد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بهترین نتیجه عربستان در جام جهانی به اولین حضور آنها در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا برمی‌گردد که توانستند بعد از هلند در گروه ۶ مسابقات به مرحله یک شانزدهم صعود کنند ولی بعد آن دوره این تیم ۴ بار دیگر جواز حضور در بزرگترین رویداد جهان را بدست آورد اما هرگز نتوانست از گروه خود صعود کند.

افتخارات تیم ملی عربستان

جام ملت های آسیا: در مجموع ۱۰ حضور (نخستین بار در سال ۱۹۸۴) قهرمانی در سال های ( ۱۹۸۴، ۱۹۸۶، ۱۹۹۶)
تیم عربستان در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۴۴۴.۶۹ امتیاز در رتبه ۴۹ قرار گرفته است.

شاهین های سبز در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در گروه B مسابقات با تیم های (ژاپن، استرالیا، عمان، چین، ویتنام) هم گروه بود و توانست با کسب  ۲۳ امتیاز ۷ برد ۲ مساوی و یک باخت به عنوان تیم اول این گروه به جام رویاها صعود کند.

سرمربیگری این تیم به عهده هروه رنار ۵۳ ساله فرانسوی است که از سال ۲۰۱۹ کار خود را در این تیم آغاز کرد.

بهترین بازیکن عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی سلمان فرج ۳۲ ساله هافبک باشگاه الهلال عربستان نام دارد که توانست در ۱۳ بازی ۴ گل یک پاس گل و نمره ۷.۳ را کسب کند.

بهترین گلزن این تیم سالم الدوسری است که در ۱۳ بازی ۷ گل، یک پاس گل و نمره ۷.۲ در کارنامه خود ثبت کرد.

گروه C را بیشتر بشناسید؛ تقابل مسی و لواندوفسکی این بار در آخرین جام جهانی

حال باید دید در پایان مرحله گروهی جام جهانی کدام یک از این تیم‌های گروه C می‌تواند جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی قطر را کسب کند.

برنامه دیدارهای اول این گروه به شرح زیر است: 

اول آذر

آرژانتین - عربستان / ساعت ۱۳:۳۰ / ورزشگاه لوسیل

مکزیک - لهستان / ساعت ۱۹:۳۰ / ورزشگاه ۹۷۴ 

دیدگاه / پاسخ