حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
گفت‌و‌گو با ملی‌پوش واترپلو بعد از نایب قهرمانی آسیا

گفت‌و‌گو با ملی‌پوش واترپلو بعد از نایب قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری باخبرباش به نقل از فارس، تیم ملی واترپلو کشورمان  در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل چین شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

ملی‌پوشان واترپلو طلسم ۲۸ ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و راهی فینال شدند، در تاریخ این ورزش تیم ملی واترپلو ایران دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و واترپلوئیست‌های ایران برای نخستین‌بار در فینال این مسابقات به آب زدند.

نیما خوشبخت بازیکن اصفهانی تیم ملی واترپلو نیز در این تاریخ‌سازی خوش درخشید و از همین رو گفت‌و‌گویی را با این ورزشکار انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در لیگ برتر درخشیدم و به تیم ملی دعوت شدم

 از چه زمانی و چرا واترپلو را شروع کردید؟ 

خوشبخت: از ۴ سالگی شنا را شروع و سپس از ۱۱ سالگی فعالیت در واترپلو را دنبال کردم.

چه زمانی و چگونه به تیم ملی راه پیدا کردید؟ اولین حضور در تیم ملی چه حس و حالی داشت؟

خوشبخت: از ۱۶ سالگی بازیکن تیم ملی جوانان شدم، همان سال هم در رده سنی جوانان قهرمان آسیا شدیم، وقتی به تیم ملی رسیدم، به چیزی که همیشه در آرزوهایم بود، رسیده‌ بودم.

 پروسه حضور در مسابقات آسیایی چگونه بود؟ چطور در ترکیب اصلی تیم ملی برای این مسابقات قرار گرفتید؟

خوشبخت: ۵ سال از تیم ملی دور بودم، امسال در لیگ برتر خوش درخشیدم و این باعث شد از طرف کادر فنی به تیم ملی دعوت بشوم؛ در این مدت بدنم را آماده نگه داشته بودم و تجربه و تمرکزم به آمادگی‌ام اضافه شده بود که خیلی کمک کرد.

قبلا بردن قزاقستان و چین محال بود

در مورد مسابقات قهرمانی آسیا، سطح مسابقات، پیروزی‌هایی که کسب کردید و رسیدن به فینال بگویید.

خوشبخت: در این مسابقات بازی با قزاقستان در مرحله گروهی برای این‌که به فینال برسیم، بسیار اهمیت داشت و رقیب سرسخته همیشگی‌مان بود که در پنالتی‌ها شکستش دادیم، برای بازی با سایر تیم‌ها نیز استرس خاصی خودش را داشتیم چون خوب پیشرفت کرده بودند و نمی‌شد آسان گرفت، چندین سال قبل شکست قزاقستان و چین محال بود ولی الان شدنی شده و آن‌ها از ما هراس دارند.

برای اولین بار در تاریخ به فینال آسیا رسیدید، از این تاریخ‌سازی بگویید.

خوشبخت: این تیم ثمره چندین سال تمرین و تلاش و برنامه‌ریزی است و خیلی خوب متحد بودیم، حتی با اینکه ۳ بازیکن لژیونر همراه تیم نبودند؛ آخرین بار تیم واترپلو در سال ۱۹۹۵ به مدال برنز رسیده بود و حتی کسب همان برنز هم برایمان سخت بود که با تلاش بازیکنان و تصمیم فدراسیون بر اعزام این تیم به این مسابقات این حماسه آفریده شد.

 در مورد مسابقه فینال بگویید، نایب‌قهرمانی چطور به دست آمد؟

خوشبخت: فینال را رفتیم تا ببریم، اول بازی هم جلو بودیم ولی چین واقعا تیم گردن کلفتی بود و خیلی اذیت کرد، از شهریور ماه که مسابقه داده بودند، مثل ژاپن و استرالیا فقط در سفر تدارکاتی بودند ولی ما حدودا دست خالی داشتیم می‌جنگیدیم و در نهایت ۱۱ بر ۸ نتیجه را واگذار کردیم، انشاالله در بازی‌های آسیایی آن‌ها را شکست می‌دهیم.

راه سختی در مسابقات جهانی در پیش داریم

 به مسابقات جهانی هم راه یافتید، حضور در این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبخت: ۳ تیم اول به مسابقات جهانی آلمان که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کردند، مسلما با این زمان کم، راه سختی در پیش داریم ولی بازیکنان یک‌دل هستند و مدیران کمر همت به پشتیبانی این تیم بستند و انگیزه‌ها بالاست.

 وضعیت واترپلو ایران چگونه است؟ 

خوشبخت: واترپلو ایران از رده c جهان به b جهان رسیده است، الان کارمان سخته باید خیلی برنامه‌ریزب  و پشتوانه‌سازی شود چون دیگر رقیبان ایران تیم‌های بزرگ دنیا هستند.

 وضعیت واترپلو اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبخت: اصفهان نیز در حال پیشرفت در واترپلو است، چندسالی هست که به برکت هیأت شنا ۱۰۰ مدرسه شنا_واترپلو تشکیل شده و همه در تکاپو برای پیشرفت هستند که این بزرگترین امتیاز شهرمان هست و الان در تمام رده‌های سنی در مسابقات کشوری واترپلو پس از ۱۰ سال حرفی برای گفتن دارد، مسؤولان هیأت شنا مسبب شکوفایی این رشته در اصفهان هستند.

واترپلو زیباترین و پاک‌ترین رشته ورزشی است

 دغدغه اصلی ورزشکاران واترپلو چیست؟

خوشبخت: اصلی‌ترین دغدغه مسابقات تدارکاتی یا رسمی است که تیم ملی باید اعزام شود چون بازیکن هرچقدر بیشتر بازی کند، تجربه خود را بالا می‌برد و هماهنگی تیمی به دست می‌آید و دیگر دغدغه استخر ۵۰ متر نیاز ورزشکاران این رشته است که در استان‌ها برای پیشرفت این ورزش باید در اختیار هیأت‌ها باشد یا سانس‌هایی مخصوص به هیأت‌ها برای تمرینات تیم‌ها تعلق گیرد.

امسال با تاریخ‌سازی شروع شد، پیش بینی شما از ادامه سال چطور هست؟

خوشبخت: هدف تیم بازی‌های آسیایی است چون حفظ مقام قبلی از همه چیز مهم‌تر است که حتی امیدواریم این مدال خوش‌رنگ‌تر نیز شود.

صحبت پایانی؟

خوشبخت: به نظر من زیباترین و پاک‌ترین رشته ورزشی واترپلو هست، چون همیشه داخل آب هستیم.

دیدگاه / پاسخ