حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
گلایه همسر شهید مدافع سلامت از بنیادشهید احمدی‌نیا در حال پیگیری پرونده هستیم

گلایه همسر شهید مدافع سلامت از بنیادشهید احمدی‌نیا در حال پیگیری پرونده هستیم

 شهید دکتر مجید فرهاد، مسؤول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان بیمارستان کارگر نژاد، پزشک درمانگاه شبانه‌روزی مرکزی و گلابچی و اولین شهید مدافع سلامت کاشان بود که در ۱۴ فروردین ۹۹ در راه دفاع از سلامت مردم، جان خود را از دست داد.

اما پیگیری‌های خبرنگار باخبرباش ، نشان می‌دهد خانواده این شهید مدافع سلامت، دچار مشکلات متعددی هستند و آنچنان که باید مورد عطوفت بنیادها و نهادهای مربوطه قرار نگرفتند؛ در همین رابطه همسر این شهید اظهار داشت: پرونده همسر من در کاشان پیگیری نشده و یک سال حقوق سال ۹۹ ایشان، جزو معوقات رفته و پرداخت نشده و از اسفند ۹۹ این حقوق برقرار شده است و به جز این حقوق، هیچ مزایای دیگری را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

 

وی ادامه داد: بنیاد شهید اعلام کرده چون دانشگاه علوم پزشکی پرونده شهادت این شهید را با تأخیر یکساله به ما رسانده است و در آخر سال قبل به دست بنیاد رسید، بنیاد شهید هم گفته در آخر سال نمی‌تواند معوقات را پرداخت کند و ظاهرا این معوقات جزو دیون رفته و معلوم نیست چه موقع پرداخت شود.

همسر شهید مدافع سلامت این را هم اضافه کرد: من با وزارت بهداشت هم مکاتبه داشته‌ام، اما کسی پاسخگو نبود و جواب ما را ندادند؛ اما از بنیاد شهید چند ماه پیش تماس گرفتند و موضوع را جویا شدند، اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف بنیاد شهید در کاشان بیان کرد: پرسنل و کارکنان این اداره، در راهنمایی به من برای پیگیری مشکلات، همکاری و برخورد مناسبی نداشتند.

همسر شهید خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر بیمه هم بلاتکلیف هستیم؛ چون از طرف دانشگاه علوم پزشکی، بیمه درمان ما قطع شده بود و از طرف بنیاد شهید هم بیمه نشده بودیم، بنابراین در حال حاضر شخصا و به صورت جداگانه خود را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده‌ام.

وی تأکید کرد: مطالبه اصلی ما تعیین تکلیف پرونده همسرم در بنیاد شهید و پرداخت یک سال معوقات و حق بیمه‌اش می‌باشد و واقعا درخواست دارم بنیاد شهید کاشان، مقداری این زمینه احساس مسؤولیت کند و مشکلات ما را پیگیری کنند.

در حال پیگیری پرونده هستیم

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، در ارتباط با نحوه احراز شهادت فردی که در دوران کرونا از دنیا رفته است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید به صورت تخصصی شهادت را احراز کنند و بعد از این وارد کمیسیونی می‌شود که سازمان مدیریت و بنیاد شهید عضو آن هستند و در نهایت کل پرونده به کمیسیون‌های مرکز فرستاده می‌شود؛ فردی که به شهادت رسیده است، باید مستقیما با بیماران مبتلا به کووید در ارتباط بوده باشد تا بتوان عنوان شهید را به وی اطلاق کرد.

وی با اشاره به تأخیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ابلاغ حکم احراز شهادت مجید فرهاد به بنیاد شهید، بیان گفت:  این حکم به تهران ارسال شده و در حال حاضر حقوق این شهید به خانواده‌اش در حال پرداخت است.

احمدی‌نیا گفت: توجه به این نکته ضروری است که در میزان پرداخت حقوق، بنیاد شهید دخل و تصرفی ندارد، بلکه حکم از دانشگاه صادر می‌شود و بنیاد پرداخت می‌کند؛ در ارتباط با این مورد، قرار شده است پرونده در تهران پیگیری شود و حکم مسؤولیت این شهید نیز مورد بررسی قرار گیرد تا متناسب با مسؤولیتی که داشته حقوق و مزایای مربوط به بنیاد شهید، به خانواده این شهید بزرگوار تعلق گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: در مورد معوقات هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این‌ها را زودتر تعیین تکلیف کنیم؛ علاوه بر این، در حال طی کردن مراحل هستیم تا خانواده این شهید تحت پوشش بیمه دی و بیمه تکمیلی بنیاد شهید قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر در احراز شهادت موجب شده است این خانواده مورد خسارت قرار بگیرند که من دستور دادم رسیدگی دادم؛ امیدورایم پرونده خانواده این شهید، ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود و در مورد معوقات هم، باید بگویم ما دیون خود را آخر هر سال پرداخت می‌کنیم؛ اما چون  این که این مورد، یک مورد خاصی است با تهران رایزنی خواهیم کرد تا پرداخت معوقات این خانواده زودتر صورت گیرد و آسیبی به خانواده وارد نشود

دیدگاه / پاسخ