حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
۱۰ اشتباه جدی در استفاده از ماسک

۱۰ اشتباه جدی در استفاده از ماسک

ماسک از ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در دنیا به عنوان سد حفاظتی در برابر قطرات تنفسی آلوده به ویروس کووید۱۹ شناخته می‌شود؛ وسیله‌ای که استفاده درست از آن می‌تواند تضمین کننده سلامتی ما باشد اما به شرط آنکه با طرز صحیح استفاده از آن آشنا باشیم.

به گزارش باخبرباش ، بنابراعلام کانال خبری وزارت بهداشت، برخی اشتباهات در استفاده از ماسک عبارتند از:

_ اگر اطراف ماسک کاملا به صورت نچسبیده باشد، در جلوگیری از ذرات آلوده هوای بازدمی از سمت محیط و دیگران تاثیر کافی نخواهد داشت.

_ اگر در اجتماعات برای خوردن آب و مواد غذایی مدام ماسک از روی صورت برداشته شود. خوراکی‌ها را خارج از تجمع و حضور دیگران مصرف کنید.

_ چنانچه به بهانه داشتن ماسک در تجمعات و مهمانی‌ها شرکت کنید. پروتکل‌های بهداشتی کنار هم اثربخش است‌.

_ اگر در فضای بسته و بدون تهویه، فقط به داشتن ماسک اکتفا کنید. چنانچه تهویه نباشد با وجود ماسک بازهم احتمال ابتلای شما وجود دارد.

_ چنانچه با وجود داشتن علائم کرونا حتی با تست منفی، به بهانه داشتن ماسک در تجمعات و حضور دیگران شرکت کنیم.

_ چنانچه از ماسک‌های نامناسب، نازک، فاقد کیفیت و غیر استاندارد استفاده شود، نقشی در پیشگیری از ابتلا نخواهد داشت.

_ اگر ماسک فقط روی دهان قرار گیرد و بینی خارج از ماسک باشد، تاثیر ماسک در پیشگیری کافی نخواهد بود.

_ اگر از ماسک یکبار مصرف چند روز مداوم استفاه کنید. آلودگی حاصل از آن هم دیگران را مبتلا می‌کند و هم شما را مستعد ابتلا می‌کند.

_اگر مدام به ماسک دست بزنید و آن را از صورتتان بردارید. وجود ترشحات آلوده در تجمعات و فضاهای بسته بدون تهویه را جدی بگیرید.

_ اگر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به داشتن ماسک اکتفا کنید. ماسک در کنار برقراری تهویه، دوری از تجمع و فاصله اجتماعی اثربخشی دارد.

دیدگاه / پاسخ