حالت شب
  • Sunday, 19 May 2024
۱۵۰۰ ظرفیت جدید به پارکینگ‌های مرکز شهر اصفهان افزوده می‌شود

۱۵۰۰ ظرفیت جدید به پارکینگ‌های مرکز شهر اصفهان افزوده می‌شود

 به گزارش باخبرباش مجید عموچی اظهار کرد: این پارکینگ‌ها به صورت موقت و با استفاده از زمین‌های بایر و بدون استفاده، پارکینگ‌های بخش خصوصی و نیز استفاده از ظرفیت مدارس در اطراف میدان امام(ره) ایجاد شده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پایان سال و افزایش حجم تردد در هسته مرکزی شهر اصفهان، یکی از نیازهای مهم شهروندان برای خرید در هسته مرکزی شهر اصفهان و نیز مسافران نوروزی پارکینگ است.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان ساخت و افزایش ظرفیت پارکینگ جدید در هسته مرکزی شهر اصفهان وجود ندارد، لذا در ایام پایانی سال و نیز نوروز به طور موقت به پارکینگ‌های شهرداری اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد افزایش پارکینگ در آستانه آخر سال، کاهش اشتراک رایگان یک سری از ادارات و نهادها در پارکینگ‌های شهرداری است زیرا از صبح تا شب پارکینگ در اختیار آن‌ها بوده و برای ایام پایان سال این اشتراک به صفر می‌رسد تا این ظرفیت برای عموم مردم قابل استفاده شود.

عموچی گفت: همچنین کارمندان شهرداری اصفهان نیز به وسیله «اصفهان کارت» می‌توانند از خدمات پارکینگ استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین پارکینگ‌های بیت‌الحسین (ع) و سنبلستان در اطراف میدان امام (ره) و پارکینگ خیابان توحید در نوروز ۱۴۰۳ به ظرفیت پارکینگ‌های شهر افزوده می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در مورد ترافیک خیابان آمادگاه به دلیل مراجعات مردمی به مطب پزشکان گفت: در این خصوص با نظام پزشکی مذاکره شده که نوبت‌دهی اینترنتی صادر شود که مراجعه کنندگان در سطح خیابان یا پارکینگ‌ها سرگردان و چندین ساعت معطل جای پارک خودرو نمانند.

به گفته رییس پلیس راهور استان اصفهان هر اصفهانی روزانه حدود ۵۰ دقیقه وقت خود را در ترافیک تلف می‌کند که بخشی از این معطلی و اتلاف وقت مربوط به پیدا کردن جای پارک خودرو در محدوده مراکز خرید و مرکز شهر و اماکن گردشگری همچون چهلستون، میدان امام(ره)، سی و سه پل و پل خواجو است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند.

 

منبع: ایرنا 

دیدگاه / پاسخ