حالت شب
  • Monday, 16 September 2024
۱۵ هزار اصله نهال و درختچه در شهرک‌های صنعتی اصفهان کاشته شد

۱۵ هزار اصله نهال و درختچه در شهرک‌های صنعتی اصفهان کاشته شد

 رسول سواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اصفهان اظهار کرد: بیش از ۲۰ کیلومتر آبیاری قطره ای برای آبیاری فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه این شرکت به‌منظور توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: ایجاد فضای سبز مناسب و تامین آب پایدار شهرک‌ها و نواحی صنعتی از مهمترین برنامه‌های محیط زیستی شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان است.

سواری با اشاره به اهمیت ایجاد و توسعه فضای سبز به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی افزود: احداث تصفیه‌خانه‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گام موثری برای کاهش آلایندگی محیط زیستی صنایع و همچنین تامین آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان علاوه بر احداث تصفیه خانه‌های صنعتی، انتقال فاضلاب‌های شهری به این تصفیه‌خانه‌ها را در دستور کار دارد.

به گفته وی، آب پایدار شهرک‌ها و نواحی صنعتی با این اقدام‌ها، تامین و با جمع‌آوری فاضلاب و پساب‌های شهری و صنعتی و توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی، گام‌های ارزشمندی برای حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

سواری با ابراز خُرسندی از بارندگی‌های اخیر در استان و کشور، مدیریت مناسب و بهره‌مندی از این بارش‌ها را ضروری دانست و افزود: ایران به‌دلیل استقرار در منطقه خشک و نیمه خشک از منابع آبی بسیار محدودی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید با مدیریت مناسب در مصرف کشاورزی، صنعتی و شهری از این منابع به نحو مطلوب و بهینه استفاده کرد، ادامه داد: این کار سبب خروج از بحران آبی اخیر و برداشته شدن گام‌های موثر برای دستیابی به توسعه پایدار می‌شود.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های صنعتی این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند و هم‌اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال اصفهان مشغول کار هستند.

۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

منبع: ایرنا 

دیدگاه / پاسخ