حالت شب
  • Thursday, 19 September 2024
۱۹۰ هکتار از معابر محله‌های هدف بازآفرینی شهری اصفهان آسفالت شد

۱۹۰ هکتار از معابر محله‌های هدف بازآفرینی شهری اصفهان آسفالت شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  علیرضا قاری قرآن افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محله‌های هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان در سال‌های اخیر اختصاص یافت که برای ۱۹۰ هکتار از معابر استفاده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان یادآور شد: ارتقای زیرساخت‌های شهری نظیر آسفالت معابر در بافت فرسوده از جمله اقدامات انجام شده برای بازآفرینی شهری است.

قاری قرآن ادامه داد: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده شهری، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم این مناطق است که اقدامات ویژه ای برای رفع آن، ایجاد ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب انجام شد.

وی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده های مصوب بافت فرسوده اصفهان گفت: استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده در این زمینه انجام می‌شود.

قاری‌ قرآن تصریح کرد: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر در سال های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.

۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد است.

کلانشهر اصفهان نیز ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۵ منطقه شهرداری و ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

دیدگاه / پاسخ