حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
۵ مورد از بهترین گوشی های جهان با نمایشگر بزرگ

۵ مورد از بهترین گوشی های جهان با نمایشگر بزرگ

در اینجا به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های جهان می‌پردازیم که با نمایشگر بزرگ خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمینگ یا تماشای محتوای چندرسانه‌ای به شمار می‌روند.
 
 به گزارش باخبرباش به نقل از گجت نیوز در سال‌های اخیر اندازه گوشی های هوشمند بازار به‌طور دائمی در حال افزایش بوده است. با گذشت هر سال، کمپانی‌های گوشی ساز با در نظر گرفتن نیازها و خواسته‌های کاربران گوشی‌هایی با اندازه‌های بزرگ‌تر را روانه بازار می‌کنند.

از ابتدای حیات گوشی های هوشمند تا به امروز، اندازه این محصولات با تغییرات متعددی روبرو بوده است؛ به‌طوری که اندازه ۶.۱ اینچی که در سال ۲۰۱۷ بسیار بزرگ تلقی می‌شده، امروز در شمار اندازه‌های کوچک صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۲۳ تقریبا اکثر محصولات بازار اندازه‌ای بالاتر از شش اینچ و در حدود ۶.۷ اینچی دارند.

صفحه نمایش‌های بزرگ با ارائه فضای بیشتر برای تماشای محتوای چندرسانه‌ای و گیمینگ نزد اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند محبوب هستند. با این وجود، برخی دیگر از کاربران در حمل این دستگاه‌ها دچار مشکل هستند و محصولات با صفحه نمایش کوچک‌تر را می‌پسندند!

در حال حاضر روند افزایش اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند تقریبا متوقف شده؛ چرا که کاهش حاشیه صفحه نمایش و کوچک‌تر کردن ابعاد گوشی های مدرن دیگر به سادگی قبل نیست! در عوض، محصولات خلاقانه دیگری مانند گوشی‌های تاشو به‌عنوان جایگزین گوشی های با نمایشگر بزرگ برای افرادی که به این دسته محصولات علاقمند هستند معرفی شده‌اند.

البته این به معنای از بین رفتن گوشی های بزرگ نیست؛ چون این دسته محصولات همچنان بخش بزرگی از سبد محصولات کمپانی‌های مختلف تولیدکننده گوشی را در اختیار دارند.

در صورتی که شما هم قصد خرید یک گوشی با نمایشگر بزرگ را در اختیار دارید، تا انتهای این متن با گجت نیوز همراه باشید؛ چراکه در اینجا به معرفی تعدادی از برترین محصولات بازار با صفحه نمایش‌های ۶.۷ اینچ و بالاتر خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی های بازار در سال ۲۰۲۳ با نمایشگر بزرگ
گلکسی اس ۲۳ اولترا


طبیعتا گل سرسبد گوشی های با اندازه بزرگ صفحه نمایش، جدیدترین پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس ۲۳ اولتراست که بزرگ و زیبا بوده و مرجعی برای ساخت گوشی‌های باکیفیت و کامل اندرویدی به شمار می‌رود.

این دستگاه با طراحی کم‌نقص و فوق‌العاده خود علیرغم صفحه نمای بزرگ ۶.۸ اینچی خود، به‌خوبی در دست جا شده و ارگونومی بسیار خوبی دارد.

پانل امولد به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی بالاترین کیفیت در میان تمامی محصولات بازار را داشته و برای تماشای محتوا چندرسانه‌ای کاملا ایده‌آل است. این صفحه نمایش همچنین توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت شده و در برابر خط و خش و ضربه مقاوم است.

Galaxy S23 Ultra همچنین با بهره‌گیری از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 از پس اجرای سنگین‌ترین امور و باگرافیک ترین بازی‌های روز نیز به‌سادگی برخواهد آمد. بعلاوه، عمر باتری حداقل دو روزه این دستگاه به همراه شارژ سریع 45 واتی نیز از دیگر قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن به شمار می‌روند.

از بین تمامی قابلیت‌های منحصربفرد گلکسی S23 اولترا، آن‌چه این محصول را فرسنگ‌ها جلوتر از رقبا قرار می‌دهد، دوربین شگفت‌انگیز آن است که تقریبا هیچ رقیبی در بازار ندارد! به‌طور خاص، لنزهای بزرگنمایی سه و ده برابری آن در کنار دوربین فوق عریض بسیار باکیفیت آن از جمله قابلیت‌های تکرارنشدنی این دستگاه به شمار می‌روند.

اگر به دنبال یک گوشی کامل با صفحه نمایشی بزرگ می‌گردید و از بابت هزینه آن هم نگرانی ندارید، گلکسی اس ۲۳ اولترا انتخاب قطعی شما خواهد بود.

آیفون ۱۴ پرو مکس


مسلما نمی‌توان گلکسی اس ۲۳ اولترا را در یک لیست قرار داد و نامی از بزرگ‌ترین رقیب آن، آیفون ۱۴ پرو مکس نبرد!

اپل سال گذشته از موضع خود در خصوص گوشی های با اندازه کوچک کوتاه آمد و سری مینی را از سبد محصولاتش حذف کرد. با این حال، آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بسیار عالی، یکی از بهترین گوشی های با نمایشگر بزرگ است که به‌جز قیمت بالا تقریبا هیچ ایراد دیگری ندارد!

طراحی این گوشی تقریبا مشابه با نمونه سال گذشته است. با این وجود افزوده شدن داینامیک آیلند آن را به دستگاهی خاص تبدیل کرده است.

iPhone 14 Pro Max به تراشه بسیار قدرتمند A16 Bionic مجهز شده است. بعلاوه صفحه نمایش این دستگاه نیز در شمار برترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های بازار قرار می‌گیرد. در این میان، مد Always On هم قابلیت جذاب دیگری به شمار می‌رود و داینامیک آیلند نیز سطح بالاتری از تجربه کاربری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

آیفون ۱۴ پرو مکس همچنین به لطف پردازنده جدید و بهینه‌تر، نرخ رفرش تطبیقی و باتری بزرگ‌تر رکورد عمر باتری نسل گذشته خود را شکسته و اکنون قادر است دو روز کاربر را همراهی کند. البته شارژ سریع دستگاه با سرعت نسبتا پایینی انجام می‌شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس هم دوربین بسیار قدرتمندی دارد. البته این دوربین لزوما قدرتمندترین نمونه بازار نیست؛ اما با بهره‌گیری از حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی قادر به ثبت تصاویری بسیار باکیفیت در نور روز است. همچنین قابلیت ضبط ویدیوی این گوشی هم همچنان سرآمد است.

اگر به دنبال یک آیفون با نمایشگری بزرگ هستید، مدل ۱۴ پرو مکس می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد. البته در صورتی که قصد دارید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، مدل ۱۳ پرو مکس هم گزینه‌ای ایده‌آل است.

وان پلاس ۱۱


یکی دیگر از بهترین گوشی های بازار با نمایشگر بزرگ هم OnePlus 11 است که با صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با رزولوشن 2K عملکردی درخشان را ارائه می‌دهد.‌

این صفحه نمایش از نرخ رفرش متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که تجربه اسکرول و گشت و گذار روان در رابط کاربری را به همراه دارد.

وان پلاس ۱۱ همچنین با وجود صفحه نمایش بزرگی که دارد، به‌خوبی در دست جا گرفته و به لطف بافت نسبتا متخلخل قاب پشتی احتمال زمین خوردن آن ناچیز است.

پرچمدار جدید وان پلاس به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز است و از سیستم تهویه قدرتمندی بهره می‌برد. بعلاوه، شارژدهی دو روزه باتری آن در کنار شارژ فوق سریع ۱۰۰ واتی که ظرف تنها بیست دقیقه باتری را به‌طور کامل شارژ می‌کند، از قابلیت‌های منحصربفرد این گوشی به شمار می‌رود.

وان پلاس ۱۱ همچنین یک ماژول دوربین سه‌گانه در پشت دارد. این ماژول متشکل از یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی تله فوتو است. با این که نمی‌توان این دوربین را بهترین نمونه بازار دانست، اما مدهای پرتره و ماکرو مهم‌ترین نقاط قوت این پرچمدار به شمار می‌روند.

به‌طور کلی OnePlus 11 یک گوشی عالی به شمار می‌رود که برای علاقمندان به محصولات اندرویدی با صفحه نمایش‌های بزرگ ایده‌آل است.

گوگل پیکسل ۷ پرو


Pixel 7 Pro بازگشت پیروزمندانه گوگل به بازار گوشی های پریمیوم است. طراحی این گوشی مشابه با پیکسل ۶ پرو بوده و در ساخت بخش‌هایی از آن از آلومنیوم استفاده شده است.

صفحه نمایش این گوشی هم 6.7 اینچی بوده و در ساخت آن از پانل‌های امولد LTPO استفاده شده است که نرخ رفرش متغیر از 10 تا 120 هرتز را ارائه می‌دهد.

تراشه به کار رفته در پرچمدار جدید گوگل توسط خود این کمپانی طراحی شده و Tensor G2 نام دارد. این تراشه قدرتمند در کنار 12 گیگابایت رم LPDDR5 عملکردی بی‌نقص را در اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها ارائه می‌دهد.

همچنین مطابق روال نسخه‌های پیشین پیکسل، دوربین پیکسل ۷ پرو هم فوق‌العاده بوده و تشکیل شده از سه حسگر است که به کمک الگوریتم‌های نرم افزاری گوگل تصاویری خیره‌کننده ثبت می‌کنند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین این گوشی نظیر Super Res Zoom، فریم هدایت‌شونده برای تصاویر سلفی، بلور سینمایی و افزودن بلور پس‌زمینه به تصاویر نیز همگی از ویژگی‌های منحصربفرد پیکسل‌های امسال به شمار می‌روند.

همچنین باتری این گوشی نیز قادر است کاربران را تا یک روز همراهی کند. البته شارژ این دستگاه نسبت به دیگر پرچمداران اندرویدی کمی کندتر بوده و با توان ۲۳ وات انجام می‌شود.

پیکسل ۷ پرو گوگل نیز یکی از بهترین گوشی های اندرویدی با نمایشگر بزرگ به شمار می‌رود که فرمول همیشگی طراحی پرچمداران را ارتقا داده و به محصولی عالی تبدیل شده است.

ردمی نوت 11 پرو 5G


محصول میانرده و جذاب شیائومی نیز صفحه نمایشی 6.67 اینچی داشته و از موادی باکیفیت ساخته شده است. این گوشی موفق به کسب استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده و پانل اولد به کار رفته در آن با کنتراست بی‌نهایتش تجربه بصری شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

این صفحه نمایش رزولوشن فول اچ دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه داده و در میان محصولات هم‌قیمت، فوق‌العاده به شمار می‌رود.

شیائومی، گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G را به تراشه اسنپدراگون 695G کوالکام، شش گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز کرده است. این مشخصات فنی آن را به محصولی قدرتمند و جذاب برای امور روزانه تبدیل کرده است؛ هرچند که نمی‌توانید انتظار اجرای بی‌نقص بازی‌های مدرن و باگرافیک را از آن داشته باشید!

همچنین شارژدهی باتری آن نیز حدود یک روز بوده و آداپتور ۶۷ واتی این گوشی قادر به شارژ کردن سریع آن خواهد بود.

در این میان البته باید توجه کرد که ماژول دوربین این گوشی میانرده شیائومی هرگز مثل سایر محصولات این لیست نبوده و دوربین‌های فوق عریض و ماکروی آن عملکردی پایین‌تر از انتظار دارند.

با این وجود، دوربین، توان پردازشی، قابلیت‌های نرم افزاری و حتی عمر باتری ردمی نوت 11 پرو 5G به‌گونه‌ای هستند که آن را در شمار بهترین گوشی های میانرده بازار با نمایشگر بزرگ قرار می‌دهند.

جمع بندی
در سال‌های اخیر تعریف صفحه نمایش بزرگ در دنیای گوشی های هوشمند تغییر کرده است! چند سال پیش، گوشی‌های با اندازه ۴ یا ۵ اینچی بزرگ به شمار می‌رفتند؛ در حالیکه امروز صفحه نمایش‌های با اندازه بزرگتر از ۶.۷ اینچ در دسته محصولات بزرگ جای می‌گیرند.

با افزایش تقاضا برای این دسته گوشی‌ها، گوشی‌سازها نیز رفته رفته توجه ویژه‌ای به محصولات بزرگ خود کرده و آن‌ها را با مشخصات و قابلیت‌های ویژه به دست مشتریان رساندند.

طبیعتا صفحه نمایش‌های بزرگ در کنار مزایایی مثل امکان راحتی بیشتر در گیمینگ و تماشای محتوای چندرسانه‌ای، معایبی مثل مصرف بیشتر باتری هم دارند. با این حال، محصولاتی که در لیست امروز معرفی شدند، همگی از جمله گوشی هایی هستند که بهترین مدیریت انرژی را در میان گوشی های با صفحه نمایش بزرگ دارند.

دیدگاه / پاسخ