حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
۹۰ درصد پرونده‌های هیات‌های حل اختلاف شهرداری‌ها و شوراها در اصفهان به شهرداران اختصاص دارد

۹۰ درصد پرونده‌های هیات‌های حل اختلاف شهرداری‌ها و شوراها در اصفهان به شهرداران اختصاص دارد

 مهران زینلیان روز یکشنبه در گردهمایی شهرداران استان در تالار شهروند اصفهان اظهار داشت: تخلفاتی که در شهرهای مختلف وجود دارد بیشتر در زمینه پروانه ساختمانی و مجوزهاست که تشریفات و مصوبه شورای شهر و مصوبه کارگروه تلفیق را نیاز داشته اما این موارد رعایت نشده که بسیاری از آنها ناشی از غفلت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این تخلفات قابل پیشگیری است، ادامه داد: شهرداران جوان و کم تجربه تر باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند و از تجارب دیگر افراد استفاده کنند و مطالعات بیشتری در زمینه قوانین داشته باشند تا بطور نسبی به این قوانین تسلط پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: تلاش ما این است که در این موارد به شهرداران کمک کنیم اما برخی تخلفاتی که ناشی از قصور یا عامدانه است که در این موارد نمی توان به آنها کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها خط مقدم خدمت رسانی به شهروندان هستند و مدیریت استان هم همواره برای خدمت رسانی بیشتر به مردم پشتیبان شهرداران است و باید با تعامل بین شهرداران و دستگاه های خدمت رسان مسائل را در شهرها حل کنیم.

زینلیان بیان کرد: در زمان حاضر بین مدیران استانی همدلی و وفاق خوبی وجود دارد و بسیاری از مصوباتی که سال ها روی زمین مانده بود در این دوره محقق شده است و امیدوایم این روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم باب‌های جدیدی را برای مدیریت بهتری در شهرها باز شود.

وی تاکید کرد: هر کدام از شهرهای استان باید در حوزه شهری دستکم یک برنامه ملی در حوزه گردشگری، گل و گیاه، شیرینی، چوگان داشته باشند و هر شهری بتواند بر روی یک موضوعی یک جشنواره ای مانند انار، سیب، گلاب گیری برگزار کند 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باید برای هر شهری یک رویدادی هنری، فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته شود تا با برند سازی در این زمینه یک محملی برای درآمدزایی پایدار در شهرها ایجاد شود و استانداری هم در این زمینه هر گونه کمکی را ارائه خواهد داد.

زینلیان افزود: در حال حاضر بدلیل قانون جدید ارزش افزوده و تقسیم بر اساس جمعیت وضعیت بسیاری از شهرداری های استان مناسب نیست، اما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و معطل مرکز بمانیم بلکه باید چاره ای بیاندیشیم.

وی ادامه داد: باید با دستگاه های خدمات رسان در زمینه اجرای فاضلاب در شهر، احداث مراکز فرهنگی کودکان و نوجوانان، مرکز توانبخشی و یا نابینایان و سالن فرهنگی اقدام کنیم.

به گفته وی، از نگاه مردم بین شهرداری ها و دستگاه های خدمت رسان تفاوتی وجود ندارد و همه ما از نگاه مردم جزو دولت محسوب می شویم و باید با کمک هم برای خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.

 گردهمایی شهرداران استان اصفهان و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان امروز با حضور استاندار اصفهان در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.

دیدگاه / پاسخ