حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
10 هزار نیروی امدادی و خدمات‌رسان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

10 هزار نیروی امدادی و خدمات‌رسان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

 به گزارش باخبرباش/ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، صبح امروز در رزمایش مشترک نوروزی نیروی انتظامی ضمن تبریک اعیاد شعبان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از مردم پشتیبانی کنیم که بتوانند سفر ایمنی داشته باشند. 

وی بیان کرد: ما امسال بعد از چند سال رکود در سفرهای نوروزی، با توجه به واکسیناسیون و کنترل بیماری که در مردم اطمینان و اعتماد ایجاد کرده است، استقبال خوبی از سفرهای نوروزی خواهیم داشت و باید در استان آمادگی و ظرفیت لازم را به وجود بیاوریم تا با آمادگی بهتر به استقبال بهار برویم و این‌گونه برنامه‌ها به هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها بهتر کمک خواهد کرد.

مرتضوی ضمن تأکید بر محور قرار دادن قانون در همه امور عنوان کرد: ما باید دعوت مردم به قانون‌مداری و عمل به اصول را محور تلاش خود قرار دهیم و ملاک ما باید قانون قرار گیرد.

استاندار اصفهان به چهارشنبه آخر سال هم اشاره و تأکید کرد: افرادی که در جامعه حرکت‌های پرخطر انجام می‌دهند و این ایام را دچار حاشیه می‌کنند، باید مراقبت شوند و ما هم باید در مورد چهارشنبه‌سوری مراقبت های لازم را انجام دهیم. 

وی با ارائه آماری از تعداد نیروهای امدادی و خدمات‌رسان استان در ایام نوروز اشاره کرد: امسال ۱۰ هزار نیرو در قالب ۷۰۰ تیم مشغول به‌کار هستند و نوروز باید به کام خانواده‌های این عزیزان نیز شیرین باشد و از این جهت شیفت‌بندی‌هایی در کارها صورت گرفته است.

مرتضوی با اشاره به فرهنگ مهمان‌دوستی مردم اصفهان اظهار داشت: تجلی این فرهنگ در رفتار ما به عنوان خدمت‌رسانان به مردم است و افراد حاضر در رزمایش باید توجه داشته باشند که نماینده مردم استان اصفهان هستند و در برابر مهمان خارجی نماینده کل کشور می‌باشند و به نمایندگی از مردم استان اصفهان و کشور خود را در حال خدمت بدانند.

استاندار اصفهان ادامه داد: خدمت‌رسانی ما باید همراه با تجلی نشاط اجتماعی و خیرخواهی و ایجاد امید جهت سفر آرام برای مردم باشد و این اصول باید در جوانب وظایف دستگاه‌های مختلف رعایت شود و در آموزش‌ها به نیروها تذکر داده شود.

وی با تأکید بر توجه به شرایط آب و هوایی استان در خدمت‌رسانی در ایام نوروز اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی و ناپایداری هوا در روزهای مختلف باید خدمات ما متفاوت باشد و حسب پیش‌بینی هواشناسی آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

مرتضوی آموزش به مردم حین خدمت را یادآور شده و تأکید کرد: دستگاه‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید اصول لازم را به مردم آموزش دهند و خطرات لازم را به آن‌ها متذکر شوند و بر رعایت اصول ایمنی تأکید کنند.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام نوروز اضافه کرد: تاکنون ما چند پیک از بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و جان بسیاری از هم‌وطنان نیز در مقابله با این بیماری به خطر افتاده است که باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به نقاط حادثه‌ساز در راه‌های استان عنوان کرد: با توجه به آمار تصادفات در سال‌های گذشته ما نقاط حادثه‌ساز را می‌دانیم و بنابراین باید انرژی بیشتری برای آن نقاط صرف شود و صرف امکانات و پشتیبانی بیشتر در نزدیکی آن نقاط مدنظر قرار گیرد.

دیدگاه / پاسخ