حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
81 هزار شغل جدید در سال 1401 در اصفهان ایجاد می‌شود

81 هزار شغل جدید در سال 1401 در اصفهان ایجاد می‌شود

 محسن ایروانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان  در اصفهان اظهار داشت:  امسال طبق سال‌های گذشته در استان بر اساس برنامه‌های دولت و سیاست‌های کلان کشور هدف‌گذاری انجام می‌شود و اولین هدف‌گذاری در اقتصاد، رشد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل رشد اقتصادی منفی بود، افزود: اگر قرار است اقتصاد حرکت کند باید رشد کند، رشد اقتصادی یک شاخص بسیار مهم در تعیین جایگاه اقتصادی کشور است، بر اساس آمار موجود حدود ۱.۵ درصد رشد اقتصادی در ۶ ماهه دوم سال گذشته اتفاق افتاده و پیش‌بینی شده از این وضعیت به شرایط بهتری برسیم.

ایروانی با بیان اینکه برای بهتر شدن شرایط باید ۸ درصد اقتصاد را رشد دهیم، بیان کرد: بر اساس این رشد اقتصادی و ظرفیت‌های استان‌ها رشدی را برای هر استانی مشخص می‌کنند و آن چیزی که برای اصفهان مشخص کرده‌اند، ۷.۴ درصد است یعنی باید اقتصاد را نسبت به سال گذشته بزرگ‌تر کنیم و این رشد را در بخش کشاورزی ۴ درصد، معدن ۸.۱، صنعت ۴.۵ درصد و بیشترین رشد را در بخش خدمات پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان ادامه داد: برای اینکه این رشد اقتصادی اتفاق بیفتد باید سرمایه‌گذاری انجام شود، رشد اقتصادی بر اثر سرمایه‌گذاری جدید و یا افزایش بهره‌وری و کارایی اتفاق می‌افتد، اگر بخواهیم یک درصد را به ۸ درصد برسانیم باید ۸ درصد منابع مالی جذب کنیم.

وی با بیان اینکه دولت بر اساس شاخص‌های بازار کار و نرخ بیکاری و جمعیت فعال یک سهمیه اشتغال تعریف کرده است، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ قرار است ۸۱ هزار اشتغال جدید در استان اصفهان ایجاد شود تا در یک افق ۵ سال در برنامه هفتم نرخ بیکاری را به نرخ طبیعی برسانیم، استان اصفهان حدود ۲۴۰ هزار نفر بیکار دارد و هر سال باید ۸۰ هزار نفر آن را تعیین تکلیف کنیم.

دیدگاه / پاسخ