حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم

پمپ های انسولین وارداتی است و از آنجائیکه فناوری پیچیده ای ندارند ضروری است که صنعتگران داخلی اقدام به تولید آن کنند.

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان:

نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم

 

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: امروزه با مشکل جدی تهیه پمپ های تزریق انسولین برای بیماران تیپ یک دیابتی که شامل کودکان دیابتی میشود، مواجهیم که نیاز به حمایت ویژه وزارت بهداشت دارد.

 به گزارش خبرنگار باخبرباش، سید مهدی ابطحی از وجود کمیته دارویی و تجهیزات پزشکی خیریه دیابت اصفهان خبر داد و افزود: در خیریه دیابت اصفهان بالغ بر 8 هزار نفر عضو هستند که با هماهنگی معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تسهیلاتی در حوزه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران دیابت تحت پوشش خیریه فراهم ساختیم.

وی  بیان داشت: این خیریه در حد توان اقدام به تهیه انسولین، پمپ انسولین و سرنگ انسولین، تزریق و پانسمان برای زخم پای دیابتی ها و متفورین به بیماران دیابتی که از نظر مالی ضعیف هستند، میکند.

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان از حمایت های نقدی و کمک های دارویی بیماران دیابتی تحت پوشش خیریه خیر داد و افزود: پمپ های انسولین وارداتی است و از آنجائیکه فناوری پیچیده ای ندارند ضروری است که صنعتگران داخلی اقدام به تولید آن کنند.

وی افزود: شرکت های تولید کننده پمپ های انسولین گاها یا اروپایی یا کره ای هست که بعد از مدتی استفاده و نیاز به تعمیر، قطعات آن در بازار یافت نمی شود که بسیاری از بیماران را با مشکل مواجه کرده است و مجبور به استفاده پمپ  انسولین جدید میشوند.

ابطحی با اشاره به اینکه نیاز به حمایت جدی دستگاه های دولتی از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بخش تجهیزات پزشکی دولتی در حوزه تامین پمپ های تزریق انسولین است، ادامه داد: پمپ تزریق انسولین مهمترین تجهیزات پزشکی برای دیابتی های نوع یک است که شامل کودکان دیابتی میشود.

وی افزود: تجهیزات مورد نیاز سه درمانگاه زنان و درمانگاه چشم پزشکی و قلب و عروق تحت پوشش خیریه دیابت از طریق موسسه خیریه دیابت اصفهان تامین میشود.

دیدگاه / پاسخ