حالت شب
  • Tuesday, 16 April 2024
ایمان شفیعی:شرق اصفهان دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است

ایمان شفیعی:شرق اصفهان دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است

 مهندس شهرسازی و کارشناس ارشد عمران به خبرنگار باخبرباش گفت:نیک‌آباد و شرق اصفهان و منطقه جرقویه دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است که در سال‌های اخیر توانستند رتبه‌ها و مدال‌های خوبی در سطح کشور و حتی آسیا کسب کنند. ولی ازنظر امکانات ورزشی علی‌رغم ایجاد چند سالن در سال‌های امکانات تخصصی و همگانی باید گسترش یابد و اصل ورزش آسان، ارزان و در دسترس به همه نقاط تسری پیدا کند.

ایمان شفیعی ادامه داد: بحث مراکز تفریحی هم دوسویه هست، متأسفانه هنوز در ایجاد امکانت تفریحی و فرهنگی نظیر سینما و فرهنگسراها و پارک‌های متنوع و... برای مردم شهر هم به‌صورت ایدئال کار نشده است. در مرحله بعد باید این مراکز طوری ساخته شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند که ظرفیت گردشگری و میهمانان و مسافران شهر را نیز تأمین کنند.

وی بیان داشت: در یک مثال عینی می‌خواهم به شما اثبات کنم که سرمایه‌گذاری و تبلیغ توریستی حتی به سرمایه زیادی نیاز ندارد، فقط همت و عشق به شهر می‌خواهد؛ 4 سال قبل یک دوره مسابقه الاغ سواری در نیک‌آباد برگزار شد، چقدر در روحیه مردم تأثیر داشت و چقدر مردم استقبال و تشویق کردند، رسانه‌ها هم آمدند و از این مسئله استقبال کردند، هزینه چندانی هم نداشت. این روحیه باید تقویت شود که با امکانات کم توانسته‌ایم هم ورزش همگانی و روستایی را تقویت کنیم و هم روحیه نشاط در مورد ایجاد کرده و سبب تبلیغ برای نیک‌آباد شویم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همین استعدادهایی که رتبه کسب کردند و در ورزش فعال بودند باید امکانات در اختیارشان قرار گیرد تا به دیگران آموزش بدهند. متأسفانه برخی این قهرمانان حتی شغل و درآمد ثابتی برای امرارمعاش ندارند.

وی بیان داشت: میزبانی مسابقات استانی و منطقه‌ای در ورزش هم مهم است و می‌تواند ورزش شهر را توسعه دهد. حتی می‌توان با ایجاد یک شعار گردشگری و تشکیل دادن یک تیم ورزشی با حمایت مسئولین شهر و اعزام به مسابقات به‌صورت یکجا از ورزش و گردشگری شهر حمایت کرد.

شفیعی گفت: برای مراکز تفریحی و تشویق مردم به تفریح و بازدید از شهر باید برند و جاذبه خاص ایجاد کرد. یک فستیوال آشپزی سنتی سالانه می‌تواند جاذبه تفریحی خوبی باشد و نیک‌آباد را در رسانه‌ها مطرح کند.

وی اظهار داشت: تربیت تور لیدرهای تخصصی و ایجاد یک وسیله ترددی سنتی مثل قطار تفریحی یا درشکه‌های خاص که بر اساس یک نقشه گردشگری چرخ بزنند و توریست‌ها را جابجا کند، جاذبه خوبی ایجاد می‌کند.

دیدگاه / پاسخ