حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
ایمان شفیعی: نیک‌آباد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

ایمان شفیعی: نیک‌آباد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی اردکان یزد و کارشناس ارشد عمران گفت: باید این مسئله مورد آسیب‌شناسی دقیق قرار بگیرد، واقعاً چرا برخی سرمایه‌داران ما حتی از منطقه گریزان شدند و با فرار سرمایه روبرو شدیم؟ ما برای آن‌ها می‌بایست فرش قرمز پهن می‌کردیم و مدیران و مسئولین به‌جای سنگ‌اندازی و بوروکراسی اداری با آغوش باز با آن‌ها برخورد می‌کردند.

ایمان شفیعی در گفتگو باخبرنگار باخبرباش ادامه داد:  در همین ترکیه و امارات در همسایگی ما، سرمایه‌گذار را با احترام در هتل اقامت می‌دهند و برایش برنامه تفریحی و بازدیدی می‌گذارند و چند وکیل و منشی دست‌به‌سینه تمام‌کارهای انجام سرمایه‌گذاری را برایش انجام می‌دهند ولی شوربختانه سرمایه‌گذار در این کشور و اصفهان ما باید بین استانداری و ده تا سازمان مثل توپ پاس‌کاری شود و در آخر عرق‌ریزان و عصبانی با خاطره‌ای بد شهر را ترک کند، از این موارد بسیار داشتیم.

وی اضافه کرد: نیک‌آباد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، باید از مسئولین پرسید چرا بعد از چند دهه از انقلاب در شرق اصفهان که پیشتاز جهاد و شهادت بوده و علما و دانشمندان و مراجع بزرگی را پرورش داده، حتی یک ابرصنعت و کارخانه بزرگ برای اشتغال جوانان ایجاد نشده تا با پدیده اعتیاد، بیکاری و مهاجرت در این مناطق اصیل روبرو باشیم؟

شفیعی تصریح کرد: نمایندگان مجلس، مسئولین استان و شورای شهر و شهرداری باید به صورت قوی برای این منطقه در جلب سرمایه‌گذار کوشا باشند و کاتالوگی از ظرفیت‌های این منطقه در مسائل مختلف تهیه شود و این کاتالوگ به چند زبان ترجمه شود.

وی گفت: مردم نیک‌آبادی و دوستان شرق اصفهان که در اصفهان و تهران ساکن هستند هم باید همت و کمک کنند، ما حتی شهروندانی داریم که به خارج مهاجرت کردند، افراد تحصیل‌کرده و مفاخر زیادی داریم. این افراد باید لیست شوند و از همگی آن‌ها باید کمک گرفت.

 

دیدگاه / پاسخ