حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
ایمان شفیعی: نیک آباد، مادر آتشکده‌های ایران احیا شود

ایمان شفیعی: نیک آباد، مادر آتشکده‌های ایران احیا شود

 نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله تحریم و بسته شدن درهای کشور به روی سرمایه‌گذاری و صنعت توریسم، در سال‌های اخیر و بحران پاندمی کرونا و مسائل سیاسی متأسفانه در دو سال اخیر صنعت گردشگری را به نابودی کشانده است.

ایمان شفیعی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: چرا نباید یک شهر با قدمت ساسانی مثل نیک‌آباد و اطراف آن دارای یک سند راهبردی و برنامه هدفمند توسعه گردشگری باشد. برای این کار به زیرساخت‌های بیشتری نیاز داریم. هتل، اقامتگاه‌های سنتی و ایجاد مراکز تفریحی یک اصل اجتناب‌ناپذیر برای توسعه گردشگری است که درباره آن کار زیادی انجام‌نشده است.

وی افزود: باید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در قالب تورهایی برای بازدید از این ظرفیت‌ها به نیک‌آباد کشاند و وقتی این‌همه قابلیت را ببینند و خونگرمی این مردم را، قطعاً ما با دگرگونی اوضاع و جذب سرمایه روبرو می‌شویم.

 شفیعی ادامه داد: واقعاً باید شکوه و عظمت نیک‌آباد که تاریخ می‌نویسد دارای 7 گرمابه و 4 دروازه آتشکده بی‌نظیر و پررونق بوده که مادر آتشکده‌های ایران نام‌گرفته بوده، احیا شود. گورستان تاریخی این شهر و اکتشافات باستانی که نشان از قدمت باستانی این شهر دارد باید در موزه‌ها و نمایشگاهی برای گردشگران به تصویر کشیده شود و این شهر هویت باستانی و میراثی خود را بازیابد.

 وی افزود: نیک‌آباد کنونی که اکنون بر بقایای شهرهای باستانی پدیدار شده و در اطراف آن میراثی از چند شهر تاریخی باستانی وجود دارد، حتی در شاهنامه نیز از آن یادشده و به شهر «چاچ» که نام باستانی شهری در 2 کیلومتری نیک‌آباد کنونی است، اشاره‌شده و فردوسی به ساخت جنگ‌افزار در این شهر و صنعت و فنون مردم آن اشاره‌کرده است:

یکی تیر الماس پیکان چو آب نهاده بر اوچار پر عقاب

بمالید «چاچی» کمان را به دست به چرم گوزن اندرآورد شست

دیدگاه / پاسخ