حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
برای عمــل‌های زیبــایی حتــماً به  فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی باتجربه مراجعه کنید

برای عمــل‌های زیبــایی حتــماً به فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی باتجربه مراجعه کنید

دکتر سجاد آرمانفر ، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی :

برای عمــل‌های زیبــایی حتــماً به فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی باتجربه مراجعه کنید


اگر کسی تزریق آنزیم انجام داده باشد باید از خیر عمل جراحی پلاستیک بگذرد و امکان جراحی پلاستیک این افراد وجود ندارد. اگر «فیلر» زده باشد ممکن است امکان جراحی وجود داشته باشد؛ ولی ریسک عوارض بعد از جراحی او بالاست.

دکتر سجاد آرمانفر گفت: تقاضای ما از زیبایی جویان این است که قبل از هر عملی برای زیبایی خود با متخصص باتجربه مشورت کنند و بدون علم و آگاهی یا در مراکز غیراستاندارد و توسط غیر متخصصین هیچ فعالیتی برای افزایش زیبایی نداشته باشند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افزود : ما همیشه مثال می‌زنیم که هیچ‌کس از مشکلات قلبی خود برای چشم‌پزشک صحبت نمی‌کند و انجام هر عمل درمانی ، متخصص ویژه خود را می‌طلبد. برای عمل‌های زیبایی حتماً باید به فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی باتجربه مراجعه کرد.
قطعاً مراکزی تحت عنوان متخصص زیبایی یا کلینیک‌های پوست و مو، مکان‌های تخصصی برای انجام عمل‌های جراحی پلاستیک زیبایی نیستند. متأسفانه روش‌هایی مثل تزریق آنزیم در این مراکز غیراستاندارد سبب ضایعات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای متقاضیان شده است.
دکتر آرمانفر ادامه داد : در مورد تزریق ژل، اگر در شرایط خاص تشخیصی توسط فوق متخصصین به‌صورت بسیار محدود انجام شود، قابل‌قبول است و مواد اولیه و ژل استفاده شده باید از نوع باکیفیت و دارای تأییدیه بهداشتی معتبر باشد که عموماً در بسیاری از موارد استفاده شده این اتفاق نمی‌افتد.
متأسفانه، ما مراجعینی داریم که نمی‌دانند چه برند از ژلی را تزریق کردند و هیچ برچسب و گزارش مستندی از نحوه عمل ندارند یا شخصی که برایشان انجام داده، لایسنس این کار را نداشته است.

عمل بینی بدون بیهوشی شدنی اما پر ریسک است
دکتر آرمانفر گفت : عمل بینی هم با بی‌حسی موضعی قابل‌انجام است و هم با بیهوشی کامل. ترجیح بر بیهوشی بیمار است و ما به همه متقاضیان بیهوشی کامل را توصیه می‌کنیم. بی‌حسی شرایط را سخت‌تر می‌کند و ظرافت‌های زیادی که در عمل جراحی بینی وجود دارد با بی‌حسی امکان تمرکز و موفقیت آن کمتر است و توصیه خود من استفاده از بیهوشی است. اگر افرادی برای بیهوشی از نظر پزشکی مشکل دارند و بیهوشی برایشان خطر دارد، می‌توانند با قبول ریسک آن از جراح تقاضای عمل بی‌حسی داشته باشند. ولی توصیه بنده این است که این افراد از خیر جراحی زیبایی بینی بگذرند ، چون یکی از ممنوعیت‌های ما در جراحی زیبایی این است که افراد با ریسک بالای بیهوشی نمی‌توانند خدمات جراحی زیبایی بگیرند و بهتر است جراحی زیبایی بینی انجام ندهند.
تامپون برای جلوگیری از خون ریزی بسیار موثر است
این متخصص جراحی زیبایی بینی در ادامه به نقش تامپون در بهبود نتیجه عمل و سلامت زیباجو اشاره کرد و گفت : تامپون برای تثبیت نتیجه عمل استفاده می‌شود، بعد از عمل چون برش‌هایی در بینی داده می‌شود و بینی بافت پرخونی است، ممکن است از تامپون استفاده شود تا ضایعات بعد از عمل به وجود نیاید و وضعیت بینی ثابت بماند.
دکتر آرمان فر افزود : تامپون سبب می‌شود که شکل و اسکلت بینی که کمی تغییر کرده، تثبیت شود و نیز مانع خونریزی بینی می‌شود. ما از ابزار و استندهایی مانند تامپون و میله‌های داخل بینی استفاده می‌کنیم. بعضی بیماران می‌پرسند؛ آقای دکتر شما بدون تامپون هم عمل می‌کنید؟ ما پاسخ می‌دهیم بدون تامپون هم می‌شود، جراحی کرد ، ولی این ابزار خطر خونریزی را کم می‌کند و سبب می‌شود ریسک عمل مجدد و به‌هم‌ریختگی بافت‌های تغییر داده شده ، پایین بیاید. پس تحمل یک تامپون برای 24 تا 48 ساعت که معمولاً ما در 24 ساعت اول آن را خارج می‌کنیم مزیت‌هایی دارد که به نفع بیمار است.
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران با تاکید بر فرق بین لوله و تامپون گفت: دلیل انتخاب پزشک جراح، علمی است و بسته به نیاز بیمار از هر کدام از این ابزار کمک پزشکی و کمک درمانی استفاده می‌شود. البته بدون این ابزار هم جراحی ممکن است؛ ولی ریسک آن را باید قبول کرد.
دکتر سجاد آرمانفر در پایان گفت : در جراحی پلاستیک و زیبایی، نه‌تنها مدرک تحصیلی و تخصصی پزشکان ملاک است ، بلکه داشتن تجربه موفق و مثبت، داشتن خلاقیت و ذوق هنری و داشتن تعریف درست از زیبایی همه در نتیجه‌بخش بودن یک عمل جراحی مؤثر است.

دیدگاه / پاسخ