حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
حمید جهانگرد:«ایران کوچک» در سایه بی‌توجهی بدون بیمارستان مانده است / امکانات درمانی و پزشکی ضعیف بهارستان را دریابید

حمید جهانگرد:«ایران کوچک» در سایه بی‌توجهی بدون بیمارستان مانده است / امکانات درمانی و پزشکی ضعیف بهارستان را دریابید

شهر بهارستان اصفهان  از سال 1376 احداث شد  و 8 سال بعد  بود که  شهرداری آن تاسیس و شکل شهری بهتری یافت ، این شهر که  در ابتدا قرار بود  به‌عنوان یکی از سکونتگاه‌های اقماری شهر اصفهان و برای توازن جمعیت و جذب سرریز جمعیت اصفهان و راهی برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی باشد در طی این سالها به جایگاه اصلی خود نرسیده و هرچند ازنظر فرهنگی – اجتماعی و بافت جمعیتی رشد داشته  اما  امکانات و پیشرفت مدنی این شهر کفاف جمعیت حدود 100 هزارنفری و مطالبات و نیازهای ساکنین این شهر را نمی‌دهد.

به گزارش باخبر باش، حمید جهانگرد، تحصیلکرده مدیریت کسب و کار  با اشاره به امکانات ضعیف درمانی و پزشکی شهر بهارستان، اظهار داشت: نبود بیمارستان و مراکز کمک پزشکی و زایشگاه مناسب، کمبود آمبولانس و سیستم اعزام در این شهر، مرگ‌ومیر بیماران اورژانسی در طول مسیر تردد به اصفهان و ایجاد ضایعات جبران‌ناپذیر و حادتر شدن بیماری براثر طی مسافت و از دست رفتن زمان حیاتی برای نجات بیماران از عمده چالش های پیش روی شهروندان بهارستان در حوزه سلامت است.

وی  اعلام کرد: ، بهارستانی که از تنوع قومیتی بیش از 80 شهر برخوردار است و میتوان آن را یک ایران کوچک خواند ، باید دارای امکاناتی در خور شأن و متناسب با جمعیت حدود صدهزارنفری خود داشته باشد.

وجود یک اورژانس کفاف جمعیت صد هزار نفر بهارستان را نمی دهد

وی تصریح کرد: نزدیکترین بیمارستان به این شهر را میتوان بیمارستان الزهرا اصفهان دانست که در حدود20 کیلومتر با مرکز شهر بهارستان فاصله دارد و  متأسفانه این بعد مسافت  سال‌هاست جان بیماران را در مسیر با مخاطره روبرو کرده و ضایعات جبران‌ناپذیر و حادی برای آنها به همراه داشته است .

 جهانگرد اضافه کرد: وجود یک اورژانس محدود که در حد یک شهر بزرگ صدهزارنفری نفر جمعیتی نیست و کمبود آمبولانس و سامانه اعزام به شهر اصفهان نیز مشکل بزرگ‌تری است که در صورت بروز حوادث و انتقال چند بیمار، می‌بایست بیماران دیگر تا بازگشت آمبولانس منتظر بمانند.

وی در پایان دغدغه این موضوع را یکی از چالش ها و نیاز های شهر بهارستان دانست که باید مدیریت آتی شهر بهارستان و شورای آینده اهتمام ویژه ای در خصوص رفع آن داشته باشد.

 

دیدگاه / پاسخ