حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
کودکان بهارستانی متولد اصفهان می شوند

زمانی که یک خانم باردار برای تولد فرزندش باید به اصفهان برود، بهارستان نمی‌تواند محل تولد بچه‌های این شهر به حساب آید و به‌عنوان هویتشان به ثبت برسد.

جهانگرد:

کودکان بهارستانی متولد اصفهان می شوند

حمید جهانگرد از عدم توسعه این شهر بعد از 5 سال خبر داد و گفت: شهر بهارستان که بنابر طرح اولیه و طبق پیش‌بینی‌های کارشناسی طرح قرار بود در سال ۲۰۱۶ میلادی (تقریباً ۱۳۹۴ خورشیدی) با وسعت 3 هزار هکتار، در حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد، با گذشت حدود پنج سال از این تاریخ به توسعه مدنظر نرسیده است که این نشان از عدم توجه کافی برای پیگیری مطالبات و استقرار امکانات و جلب سرمایه‌گذاری در این شهر دارد.

حمید جهانگرد در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اعلام کرد: زنان بهارستان برای زایمان باید به اصفهان بروند و  کودکان بهارستانی با مهر شهر اصفهان متولد می شوند و این یعنی بی هویت بودن ساکنین  شهر بهارستان.

این فعال فرهنگی – اجتماعی، با اشاره به اینکه کمبود درمانگاه و کلینیک تخصصی و سایر امکانات کمک پزشکی، نظیر؛ فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی و دیگر مراکز درمانی نیز دیگر مشکل این شهر است، یادآور شد: اگر برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد یک بیمارستان بزرگ در این شهر برنامه‌ریزی‌شده بود، ایجاد این ظرفیت سبب جلب‌توجه سرمایه‌گذاران بخش درمان و ایجاد مراکز پزشکی و سلامت‌محور در بیمارستان می‌شد.

وی  با اشاره به اینکه متأسفانه بیماران با مشکلات ترددی و طی مسافت باید برای انجام یک (ام آر آی) به اصفهان بروند و نصف روز وقت خود را صرف کنند اذعان کرد: این وضعیت در شأن یک شهر بزرگ و شهروندان شریف بهارستان نیست و با اصل تکریم مردم و شعارهای متعالی نظام جمهوری اسلامی در خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم منافات دارد.

جهانگرد افزود: زمانی که یک خانم باردار برای تولد فرزندش باید به اصفهان برود، بهارستان نمی‌تواند محل تولد بچه‌های این شهر به حساب آید و به‌عنوان هویتشان به ثبت برسد.

دیدگاه / پاسخ