حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
بهترین خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

مسلما هر چه بیشتر در مورد خاک بدانید، گیاهان شما سالم تر خواهند بود. خواهید دانست که به سیر کردن نیاز دارد و شما از محصولات خود در برابر حشرات و بیماری ها محافظت خواهید کرد. آن را حرفه ای تست کنید تا مشخص شود که چه نوع ماده غذایی دارد و چه چیزی ممکن است درست نباشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام گیاهان رشد می کنند

بستر کشت پالیز در گلخانه و گل های شما تغییر ایجاد میکند

بهترین خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

 

بهترین خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی چه ویژگیهایی باید داشته باشد

  • جذب کننده آب به مقدار 42%
  • فاقد بذر غلف هرز
  • دارای مکیرو اورگانسیم های مفید خاک
  • ضد حشره و هزار پا
  • ریشه زا بسیار قوی
  • پیشگیری کننده بیمارهای خاکی
  • تخلخل بالا
  • چند نوبت می توان استفاده کرد

قدم اول

با توجه به اینکه گل و گیاه آپارتمانی در محل های مسکونی و اداری استفاده می گردد. در قدم اول باید از خاک و بستر کشتی استفاده شود که ضد عفونی و استریل شده باشد که بهترین مورد، خاک یا بستر کشت پالیز  هست که هم پاکیزه و هم استریل شده و بسته بندی و ارائه شده است.

قدم دوم

با توجه به مشکل کم آبی در سطح کشور ، حتماً باید از  بستری انتخاب کنیم که با نگهداری آب در خود  نیاز گیاه را برای مدت طولانی تری تامین کند  و در صورتی که آب یاری فراموش شود و یا اینکه اگر  برای مدتی در مسافرت  یا دور از گیاه بودیم ، گیاه دچار تنش و مشکل نگردد و  در این مورد خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی پالیز بهترین مورد انتخاب هست به علت اینکه 42% درصد رطوبت را در خود نگهداری می کند.

قدم سوم

برای گلهای آپارتمانی داخل منزل باید از خاک یا بستر ی استفاده کرد که بی بو وعاری از حشره باشد که باز هم بهترین مورد برای اینکه از حشرات گیاهان از جمله هزار پا ، کرم های مضر ، حشرات موزی و پشه های ریز و....... در امان باشیم و همچنین بوی بدی نداشته باشیم باز هم بهترین مورد خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی پالیز می باشد که هم بی بو و هم ضد حشره می باشد استفاده کنیم.

قدم چهارم

برای اینکه گیاهان رشد خوبی داشته باشد باید از بستری استفاده کنیم ریشه زایی بسیار قوی داشته باشد و تخلخل خوبی داشته باشد که باز هم بهترین مورد بستر کشت پالیز به خاطر داشتن تخلخل خوب و همچنین به دلیل اینکه یک هموس بسیار قوی هست باعث ریشه زایی خوب و رشد و نمو برای گیاه می باشد.

قدم پنجم

برای اینکه گیاه مواد غذایی را به خوبی جذب کند باید از خاک یا بستری کشتی استفاده شود که دارای میکرو اورگانیسم مفید باشند و هم ریشه بتواند در آن حرکت کند و هم  مواد غذایی داخل خاک را به راحتی بتواند جذب کند باز هم بهترین مورد خاک یا بستر کشت گلهای آپارتمانی پالیز می باشد که با توجه به ریشه زایی خوب و دارا بودن مواد مغزی و تخلخل خوب باعث می شود که به راحتی ریشه گیاه حرکت کند و مواد مغزی را راحتر جذب کند.

 قدم ششم

برای اینکه گیاه خوبی داشته باشیم و دارای بیماری نشود و همچنین اگر بیماری داشته باشد در هنگام خرید  ، باید برای پیشگیری و درمان باز هم بهترین خاک یا بستر کشت گیاهان آپارتمانی پالیزمی باشد که به جهت داشتن باکتری های فراوان پیشگیری کننده از بسیاری از بیماری های گیاهان آپارتمانی می باشد.

 صحبت پایانی

بستر کشت گلهای آپارتمانی پالیز با جذب 42% رطوبت و با وجود میکرو اورگانیسم های مفید خاک و تخلخل بالا و ضد حشره بودن بهترین جایگزین خاک برگها و بسترهای کشت مضرر موجود در بازار برای کشت گیاهان در داخل آپارتمان می باشد و حتی می توان آنرا به میزان 50 در 50 به صورت وزنی با خاک مرغوب باغ برای کشت گلهای آپارتمانی داخل منزل مخلوط کرد برای کشت و جابه جایی گلدان داخل منزل و برای باکسها و باغچه های داخل حیاط نیز می توان آنرا با خاک مخلوط کرد و خاک را غنی کرد و همچنین با غنی کردن و اضافه نمودن به خاک باکسهای داخل خانه و حیاط از مشکلات و بیماری های آنها جلو گیری کرد.

 

پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با این بستر این مطلب را هم بخوانید 
بستر کشت پالیز در صنعت کشت گلخانه ای تغییر ایجاد میکند
 
 
 

دیدگاه / پاسخ