حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
ممانعت مقامات دینی از شادی مردم چیست؟/ دوچرخه سواری بانوان ضربه به چه کسانی می زنند؟

اینجا اصفهان است و دوچرخه سواری جزو لاینفک زندگی مردم است

زن چادری خواهم بود که با دوچرخه بر سر کار می آیم

ممانعت مقامات دینی از شادی مردم چیست؟/ دوچرخه سواری بانوان ضربه به چه کسانی می زنند؟

الهی قمشه ای می گوید:" آدم ها وقتی شاد باشند خود به خود کارهای خوب می کنند، خود به خود به یکدیگر کمک می کنند آدم ها اکثر بدی هایی که انجام می دهند چون غصه دارند، غصه اصل همه بیماری ها است،کسی که غصه داشته باشد با دیگری  نزاع می کند" این گفته که ریشه علمی دارد در حالی است که مسئولان استان با هر گونه راه اندازی کاروناوال های شادی و دوچرخه سواری بانوان که شادی و سلامتی روح و روان را بدنبال دارد، مخالفت می کنند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، عاطفه قلع ریز؛  بر اساس قانون وشرع هر آنچه که عامل فساد و گناه شود، حرام است و مطابق با این حکم هر عاملی که باعث گسترش غم و غصه شود که زمینه ساز فساد و فحشا و دزدی ها و نزاع و بهم ریختگی آشیانه خانواده ها شود، حرام است و باید با عاملین آن و هر آن کسی که مانع شادی مردم می شود، برخورد شود.

اما این در حالی است که نه تنها ممانعت از شادی مردم از سوی مسئولان مطابق با قانون و شرع جایز شمرده شده است بلکه بر عکس با تمام افرادی که زمینه ساز شادی سالم برای مردم هستند مثل راه اندازی کارناوال های شاد و برگزاری تئاترهای شاد، برگزاری کنسرت های موسیقی، راه اندازی ایستگاه های دوچرخه سواری بانوان و غیره که همگی ارتباط مستقیم با شادی مردم و سلامتی دارد را عامل فساد می خوانند و ممانعت می کنند.

 

اینجا اصفهان است و دوچرخه سواری جزو لاینفک زندگی مردم است

امامان جماعات که همگی دوچرخه سواری بانوان را مخالف عفاف و حجاب می دانند بنابر این گفته پیاده روی بانوان در خیابان ها و انظار عمومی نیز به نوعی عامل تحریک و فساد محسوب می شود و اگر بخواهیم مطابق با این نظر عمل شود قطعا خانه نشینی بانوان و عزلت نشینی نیمی از جمعیت ایران را خواهیم داشت و این در حالی است که بر اساس شرع و قانون جمهوری اسلامی که مبنای آن دموکراسی است گرفتن هر گونه آزادی عمل از هر صنف و گروه و قشری جایز نیست و باید با آن برخورد شود.

آنچه که همواره اسلام را از دیگر ادیان متمایز و حتی بالاتر قرار می دهد نگاه یکسان به دو جنس مرد و زن است که امروزه با ارائه نظرات غیر موجه برخی از علمای دینی ، این وجه اسلام زیر سوال رفته است .

بر اساس دین اسلام و قرآن آزادی حق قانونی هر فردی شمرده شده است و این در حالی است که ممانعت از دوچرخه سواری بانوان در زمانی که مردم نیاز شدید به شادی دارند و آمار بیماریهای اعصاب و روان روند مطابق با جامعه آماری علوم پزشکی اصفهان روند صعودی به خود گرفته است، یک الزام است و از آنجائیکه اصفهان از قدیم الایام شهر دوچرخه سواری بوده است و معابر آن براین اساس شکل گرفته است گویا مسئولان وعلمای دینی نمی دانند که اینجا اصفهان است و دوچرخه جزو لاینفک این شهر تاریخی محسوب می شود.

در چند روز اخیر برای چندمین بار دوچرخه سواری بانوان از سوی مقامات دینی خلاف شرع اعلام شده است در صورتی که این گفته علمای دینی هیچ منبع و مرجع علمی، شرعی و قانونی ندارد و صرفا یک نظر و سلیقه ای که بها دادن به آنها منجر به سلب اختیار و آزادی زنان و نیمی از قشر مردم ایران و خلاف دموکراسی در کشوری جمهوری ایران است.

در همین راستا مرجان خوبانی، دختر 32 ساله اصفهانی که سالهاست  به صورت حرفه ای دوچرخه سواری می کند می گوید در دوران شهردار قبل ، اقای جمالی نژاد به خوبی از دوچرخه سواری بانوان حمایت می کرد و همین مسئله عامل گسترش ایستگاه های دوچرخه سواری شد و این در صورتی که در دوره شهردار کنونی متاسفانه چندین بار ایستگاه های دوچرخه سواری جمع شد.

وی با اشاره به اینکه سالهای سال در حالی دوچرخه سواری می کنم که حجاب کامل دارم و با مانتوی گشاد و بدون اینکه موهایم مشخص باشد، با من برخورد می شد اما برخورد نیروهای انتظامی در حالی بود که خود آنها نیز اعتقادی به خلاف شرع بودن ندارند و تنها چون یک دستور است که از سر اجبار اقدام به این کار می کردند.

 

دوجرخه سواری بانوان عامل حذف فقر حرکتی می شود

مریم انوری، دیگر بانوی جوان اصفهانی که چادر را به عنوان حجات برتر استفاده می کند نیز می گوید: در صورتی که دوجرخه سواری بانوان آزاد شمرده شود اولین زن چادری خواهم بود که با دوچرخه بر سر کار می آیم .

وی افزود: هیچ گونه از موازین شرعی را نقض نمی کند و همانطور که در گذشته خانم ها اسب سواری می کردند و مخالفتی با آنها از نظر شرعی و عرفی نمی شد و امروزه در استان های غربی مثل مناطقی شمالی کشور شاهد اسب سواری بانوان هستیم.

انوری افزود: همانطور که امروزه شاهد بانوان چادری که همراه همسر خود از وسیله نقلیه موتور برای ایاب وذهاب استفاده می کنند و دقیقا همین پوزیشن را در دوچرخه سواری شاهدیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بانوان جامعه ما از فقر تحرکی بسیار آسیب می بینند این عامل می تواند موجب انجام تحرکات لازم و سلامت بهتر بانوان هستم کما اینکه بدنبال دوجرخه سواری بانوان هم از آمار بالای ناباروری جلوگیری می شود هم از جاقی مفرط که امروز عامل نگرانی جامعه پزشکی شده است و از همه مهمتر نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد.

به واقع دوچرخه سواری بانوان که صرفا یک ورزش شاد است چه ضربه به چه افرادی می زنند و چگونه است که به جای اینکه مقامات دینی تمام  انرژی و وقت خود را صرف برخورد هزار و یک تخلف مهمتر مثل رشوه خواری، ربا در بانک های اسلامی، فقر که یکی از عوامل اصلی بی دینی شده است و تولید محصولات کارخانه ای که با بی کیفیت ترین سطح وارد بازار می شود و سلامتی مردم و امنیت را زیر سوال برده است، برخورد کنند، تنها منتظر جمع آوری دوچرخه سواری بانوان هستند.

 

دیدگاه / پاسخ