حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
راز موفقیت در جراحی زیبایی بینی از نگاه دکتر سجاد آرمانفر

متخصصانی که رزومه موفق و مثبت و قابل استناد داشته باشند ، حرف اول را در موفقیت جراحی زیبایی بینی زیباجویان میزنند.

عضو فعال انجمن جهانی جراحان پلاستیک :

راز موفقیت در جراحی زیبایی بینی از نگاه دکتر سجاد آرمانفر

محمدرضا حسنی - در سال‌های اخیر توجه به زیبایی های ظاهری ، جوانسازی پوست، عمل‌های جراحی پلاستیک و جلوگیری از پیری ظاهری بدن جایگاه ویژه‌ای در جامعه یافته است و ایران از کشور های پر تقاضا در انواع عمل‌های زیبایی دنیا به شمار می رود..
امروز جراحان پلاستیک و متخصصان پوست ایران از بهترین و متبحرترین پزشکان دنیا به شمار می روند و یکی از پرمخاطب ترین خدمات در حوزه توریسم‌درمان به شمار می رود و زیباجویان کشورهای مختلف برای این نوع جراحی‌ها به عازم سفر به ایران می شوند .
در این میان جراحی زیبایی بینی، در بین سایر جراحی‌های زیبایی مشتری بیشتری بین زنان و مردان دارد، برای اطلاعات بیشتر از کم‌وکیف این نوع جراحی‌ها با یکی از متخصصین برجسته این رشته به گفتگو پرداختیم.
دکتر سجاد آرمانفر، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، متخصص جراحی زیبایی بینی(رینو پلاستی)، سپتورینوپلاستی و ماموپلاستی، عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران، عضو فعال انجمن جهانی جراحان پلاستیک با انجام بیش از 10 هزار عمل جراحی پلاستیک و بیش از 4 هزار عمل جراحی زیبایی بینی موفق است که به گفتگو با او پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.
جناب دکتر آرمانفر آیا شما عمل جراحی بینی را پیشنهاد می‌کنید؟
بسته به شرایط ممکن است برای برخی این عمل خوب ولی برای همه افراد مفید نباشد. آن چیزی که مشخص می‌کند عمل جراحی برای فرد مفید است یا خیر، خود شخص است. البته مشاوره پزشکان متخصص را هم باید جدی گرفت.
خود فرد باید تصمیم بگیرد که با ظاهر، بینی‌اش مشکل دارد یا ندارد؟ این مشکل ریشه در کودکی، ارتباطات اجتماعی و نوستالژی‌های فرد و سبک زندگی‌اش دارد. گاهی شخص از وضع فعلی‌اش راضی نیست و روح و روانش آسیب می‌بیند ، در این صورت باید به جراح پلاستیک مراجعه کند و با جراحی زیبایی مشکلش را حل کند، ولی اگر این شرایط را ندارد، عمل جراحی زیبایی بینی لزومی ندارد و جزو عمل‌های جراحی درمانی ضروری نیست یعنی عدم انجام این عمل‌ها سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازد و تعیین‌کننده انجام این عمل جراحی خود فرد و تصمیمات و علاقه‌اش هست و توصیه‌های ما تنها جنبه علمی و تخصصی دارد و تعیین‌کننده در تصمیم فرد نیست.
زیباجو به ما مراجعه می‌کند و می‌گوید، می‌خواهم بینی‌ام را زیباتر کنم ، ما بررسی می‌کنیم و اگر ایراد قابل ترمیمی وجود داشته باشد، با ایشان در میان می‌گذاریم و مراحل کار را شروع می‌کنیم، ولی اگر ایراد قابل رفعی وجود نداشته باشد، به ایشان می‌گوییم؛ نیازی به عمل جراحی زیبایی ندارید و ما نمی‌توانیم شما را زیباتر کنیم.
چه نوع عمل‌های جراحی برای زیبایی بینی وجود دارد؟
رینو پلاستی، اصطلاح علمی برای عمل جراحی زیبایی بینی است. سپتو رینو پلاستی، همان عمل جراحی زیبایی بینی برای افرادی هست که انحراف بینی هم دارند. در واقع هر دو عمل جراحی زیبایی بینی هستند که در نوع دوم، مشکل انحراف بینی هم حل می‌شود.
روش‌های عمل جراحی باز و بسته و نیز لیزردرمانی به چه اعمالی گفته می‌شود؟
در عمل جراحی زیبایی بینی، لیزرها کاربرد خاصی ندارد و بیشتر برای زیبایی پوست یا ترمیم‌های بعد از جراحی استفاده می‌شوند؛ ولی عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته در زیباسازی بینی وجود دارد.
عمل جراحی باز و بسته تفاوت‌های جالبی دارد. عمده عمل‌ها در حال حاضر به‌صورت «بسته» انجام می‌شود. در قدیم برای اکثر عمل‌های جراحی، برش‌های بزرگی در پوست بدن ایجاد می‌کردند؛ ولی اکنون با پیشرفت علم پزشکی بیشتر عمل‌های بسته رایج هستند. اکنون «لاپاراسکوپی» بسیار مرسوم و مورداستفاده است. این عمل جراحی نوینی است و آسیب‌های کمتری دارد. در جراحی زیبایی بینی، این داستان برعکس است و در ابتدا اولین عمل‌های جراحی بینی به‌صورت بسته انجام شده ولی در علوم جدید و سال‌های اخیر این عمل‌های جراحی به‌صورت باز صورت می‌گیرد.
به‌خاطر محدودیت‌های موجود، دید کمتری که در عمل‌های بسته وجود داشت. کم‌کم عمل جراحی باز برای زیباسازی بینی مرسوم شد و به‌اصطلاح بین جراحان «پاپیولیت» رایج شد.
در عمل جراحی باز برای زیبایی بینی، دست جراح و دید او برای ترمیم و زیباسازی بازتر هست.در این روش تکنیک‌ها گسترده‌تر و نتایج بهتر هستند. ولی به سلیقه و تبحر پزشک نیز بستگی دارد. برخی با عمل جراحی باز راحت‌تر عمل می‌کنند و برخی با جراحی بسته کار بهتری ارائه می‌دهند. ولی در کل، برخی از بینی‌ها اصلاً کاندید عمل جراحی بسته نیستند و باید به‌صورت باز عمل جراحی صورت پذیرد. در بینی‌هایی که انحراف شدید دارند یا بینی‌های گوشتی و بینی‌هایی که تغییرات وسیعی نیاز دارند، حتماً به‌صورت باز جراحی می‌شوند. ولی برخی بینی‌ها که کارهای کمتر و تغییرات کمتری دارند. می‌شود به هر دو روش مورد جراحی قرار بگیرند.
سلیقه من و تخصصم در عمل جراحی باز هست و توصیه‌ام به اکثر زیبا جویان هم عمل جراحی باز هست.
اصطلاح بینی گوشتی را زیاد شنیدیم، به چه بینی‌هایی گوشتی گفته می‌شود؟
در اصطلاح بینی ساختاری دارد که در قسمت فوقانی و نوک بینی با هم متفاوت هست هر زمان ساختار نوک بینی و پوست و گوشت آن زیادتر باشد که منجر به پهنی بینی شده باشد، این را عموماً بینی گوشتی می‌گویند. ما در عمل جراحی زیبایی روی پوست و گوشت نمی‌توانیم تغییرات زیادی ایجاد کنیم و تغییر عمده در استخوان بینی است و روی گوشت و پوست نمی‌توان برش و برداشت زیادی ایجاد کرد.
ما تقسیم‌بندی به نام بینی استخوانی نداریم. بینی‌ها یا گوشتی هستند یا گوشتی نیستند. یک تقسیم‌بندی دیگر هم وجود دارد که بینی با انحراف و بدون انحراف است. خود انحراف‌ها هم تقسیم‌بندی چندگانه دارد. بینی گوشتی اگر توسط متخصص ماهر عمل جراحی زیبایی شود، امکان بازگشت به حالت قبل ندارد.
جراحی زیبایی بینی‌های گوشتی نیازمند تجربه و تبحر است و حتی ممکن است متخصصین دارای تحصیلات عالی و لایسنس این رشته هم نتوانند عمل‌های خوبی بدون کسب سال‌ها تجربه داشته باشند. در همه این عمل‌های جراحی متخصصانی که رزومه موفق و مثبت و قابل استناد داشته باشند ، حرف اول را در موفقیت جراحی زیبایی بینی زیباجویان میزنند.

 

دیدگاه / پاسخ