حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
شفیعی:آیا به شرق اصفهان از منظر توسعه توجه شده است؟

به‌طورکلی شهرها و روستاهای شرق اصفهان به‌طور متوازن و بر اساس عدالت اجتماعی به پیشرفت و توسعه نرسیدند

پتانسیل گردشگری نیک‌آباد

شفیعی:آیا به شرق اصفهان از منظر توسعه توجه شده است؟

 

به گزارش خبرنگار باخبرباش، ایمان شفیعی  در این ارتباط اظهار داشت:  آن‌طور که بایدوشاید متأسفانه دیار آفتاب‌سوخته شرق اصفهان با مردم صبور، شهیدپرور و زحمتکشش هنوز موردتوجه و توسعه قرار نگرفته است. خشک‌سالی سال‌های اخیر هم مزید بر علت شده تا چهره محرومیت این دیار باستانی بیشتر نمود پیدا کند.

وی بیان داشت: باید سنجید که آیا مثلاً شهر نیک‌آباد که حدود 26 سال از شهر شدنش می‌گذرد، به‌طور مساوی با دیگر شهرهای کوچک کشور به پیشرفت و امکانات لازم رسیده؟ در مقایسه ساده می‌بینیم که چنین نبوده است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شاید شهرهای شرق اصفهان به دلیل نزدیک نبودن به مرکز مانند بسیاری از شهرهای اطراف اصفهان موردتوجه و آبادانی قرار نگرفته و اصل توسعه متوازن و آمایش سرزمینی در تقسیم ثروت در مورد آن رعایت نشده است.

وی بیان داشت: متأسفانه اقتصاد کشاورزی و دام‌پروری که در دو دهه اخیر با رکود فراوانی در کشور روبرو شده و متلاشی شدن بافت روستایی کشور براثر خشک‌سالی و بی مدیریتی، سبب شده شرق اصفهان که بافت روستایی و کشاورزی دارد، در کوران بی‌توجهی فرورفته و مشکلات اقتصادی و از رونق افتادن معیشت کشاورزی و دام‌پروری سبب کوچ بی‌سابقه روستانشینان به شهرهای اطراف و افزایش حاشیه‌نشینی و بیکاری بشود.

شفیعی تصریح کرد: به‌طورکلی شهرها و روستاهای شرق اصفهان به‌طور متوازن و بر اساس عدالت اجتماعی به پیشرفت و توسعه نرسیدند و هنوز برخی نقاط ازلحاظ امکانات اولیه مثل پاسگاه، آمبولانس، جاده استاندارد و امکانات اولیه سکونت شهری و روستایی نظیر مراکز بهداشتی و پزشکی در مضیقه هستند.

دیدگاه / پاسخ