حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
ترجیح میدهم سکوت کنم / تعجب نهادهای نظارتی از پیگیری کمربند سبز اصفهان

احداث 4 باغ گلها در چهار طرف اصفهان را پیشنهاد خواهیم داد

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

ترجیح میدهم سکوت کنم / تعجب نهادهای نظارتی از پیگیری کمربند سبز اصفهان

 

20 سال توقف برای احداث مجدد کمربند سبز اصفهان در حالی اتفاق افتاده بود که به هنگام پیگیری چرایی آن از سوی مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، وی ترجیح داد سکوت کند و  گفت: حتی بدنبال پیگیری هایم برای احداث کمربند سبز اصفهان از سوی نهادهای نظارتی مورد ماخذ قرار گرفتم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، فروغ مرتضایی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: توقف 20 ساله برای احداث مجدد کمربند سبز را من نباید پاسخ بدم بلکه باید مسئولانی که در این 20 ساله بودند پاسخ بدهند اما پیگیری های که در این سه ساله انجام شده باعث شد از سوی نهادهای نظارتی مورد ماخذه قرار بگیرم.

وی در خصوص چرایی توقف 20 ساله کمربند سبز شهر اصفهان، گفت: بهتره سکوت کنم و پیگیری هایی که در سال 98 از سوی منابع طبیعی برای گرفتن 53 هکتار زمین کمربند سبز اصفهان کردم دلایلی بسیاری داشت که امروز با ان موافقت شد اما بهتره در این خصوص سکوت کنم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روند توسعه فضای سبز در اصفهان کند نیست، افزود: عدالت فضای سبز را در مناطق کم برخوردار اجرایی کردیم که شامل توسعه فضای سبز در مناطق 2، 15،14 و 10 شده است.

وی احداث 4 باغ گلها در 4 طرف شهر اصفهان را پیشنهاد خوبی از سوی خبرنگار باخبرباش دانست و گفت: سال گذشته ۲۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز هزینه شد و امسال بالغ بر 145 میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه شده است.

مرتضایی نژاد حفظ سرانه فضای سبز فعلی را با وضعیت خشکسالی کنونی و میزان اعتبارات یک کار بی نظیری دانست و بیان داشت: ۳۲ هکتار فضای سبز اجلاس و 25 هکتار فضای سبز پروژه سردار سلیمانی  و 5 هکتار فضای سبز  نمایشگاه و 4  و نیم هکتار فضای سبز بازار ارغوان در راستای توسعه فضای سبز اصفهان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 30 درصد فضای سبز شهر توسط شهرداری و مابقی توسط بخش خصوصی تامین میشود، ادامه داد: صلاح نمی بینم که در این شرایط کرونا نشستن روی چمن که یک دلخوشی برای مردم اصفهان هست و از سالیان قبل این رسم بوده است را از مردم اصفهان بگیریم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد: طی تفاهم نامه ای که با هوانیروز داشتیم مقرر بود بالغ بر 100 هکتار  به توسعه فضای سبز اصفهان اختصاص  دهد اما یکساله از این موضوع می گذرد هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان بالغ بر 740 کیلومتر مادی دارد و هم اکنون 320کیلومتر باقی مانده است که 50 کیلومتر آن در ناژوان است، ادامه داد: تلاش کردیم سرانه یک متر مربع فضای سبز برای هر شهروند را نگه داریم و بالغ بر 300 هکتار به فضای سبز را مبدل کردیم.

مرتضایی نژاد گفت: بالغ بر 53 هکتار فضای سبز در بختیار دشت به منظور توسعه کمربند سبز اصفهان از منابع طبیعی مصوب شده است و لازم است که  120 هکتار دیگر هم در شاهین شهر فضای سبز را توسعه بدهیم که بستر سازی آن از سوی استانداری امکانپذیر است.

دیدگاه / پاسخ