حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
کد ملی بدهید، مواد غذایی بگیرید

در حال حاضر شکر، روغن، مرغ گرم وهمچنین تخم مرغ با دادن کد ملی و دریافت کارت رهتاب امکان خرید دولتی آن وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان:

کد ملی بدهید، مواد غذایی بگیرید

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر شکر، روغن، مرغ گرم وهمچنین تخم مرغ با دادن کد ملی و دریافت کارت رهتاب امکان خرید دولتی آن وجود دارد.

قاضی عسگری در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: در حال حاضر مرغ گرم در سطح بازار است و مردم به راحتی می توانند با مراجعه به فروشگاه های کوثر و رفاه و ثبت کد ملی خود و دریافت کارت رهتاب، مرغ مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی  عمده مشکل پیش رو را مرغداری ها و کشتارگاه ها و دلال هایی دانست که وارد رهتاب نشدند که به روش برخورد قهری و یا با قانع کردن آنها باید به این سمت بیایند، اضافه کرد: این دست از مرغداری ها خواهان فروش مرغ به قیمت بالاتری هستند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مقدار زیادی یارانه به مرغداری ها و کشتارگاه ها اختصاص می یابد و به همین علت ما نمی گذاریم که یارانه صرف تمایلات ثروت اندوزی آنها شود.


بشتر بخوانید؛

اقتصاد بحرانی، مردم را هر روز نیازمند خیریه ها کرده است


معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هر مرغداری وکشتارگاهی که از ورود  به رهتاب ممانعت کند، یارانه نهاده های طیور به آنها تعلق نمی گیرد، ادامه داد: شهروندان با کد ملی خود می توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را با نرخ دولتی تهیه کنند و لازم به ذکر است که در راستای مدیریت مصرف، مواد غذایی در حد نیاز مصرفی خانوارها به آنها تخصیص می یابد.

وی با اشاره به اینکه برای تامین میوه شب عید خانوارها،  سیب و پرتقال وارد  عرضه  توزیع می شود، گفت: هنوز تصمیمی در خصوص نحوه فروش میوه ها نشده است اینکه مردم با کد ملی دریافت کنند یا به صورت آزاد در اختیار مردم قرار بگیرد، مشخص نیست.

قاضی عسگر گفت: شهروندان هر گونه گران فروشی و تخلفی را از طریق شماره تلفن 124 و 135 و تلفن تعزیرات پیگیری کنند.

وی ادامه داد: با حل مشکل کارخانه روغن گلبهار و برگشت آن به خط تولید، مشکل کمبود روغن حل شده است .

دیدگاه / پاسخ