حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
نشان هشتمین دوره جایزه ملی  امین الضرب بر سینه مسعود صرامی نشست

نشان هشتمین دوره جایزه ملی امین الضرب بر سینه مسعود صرامی نشست

اتاق بازرگانی تهران برای هشتمین سال پیاپی، جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب را برگزار کرد. در این مراسم از 9 چهره حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار با اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب تقدیر به عمل آمد. کارآفرینانی که شاخصه بارز آنها در برابر چالش‌ها و مشکلات درونی و بیرونی، ایستادگی، مقاومت و جنگیدن بوده است.برگزاری این دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب همزمان با 140 سالگی اتاق تهران به عنوان دیرپاترین نهاد بخش خصوصی کشور برگزار شد .
...

مسعود صرامی، ۱۰۰ هزار شغل در ۶۷ پروژه

 مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت، اصفهان سیتی‌سنتر و ده‌ها مجموعه صنعتی و خدماتی در اصفهان، به پاسداشت فعالیت‌های کارآفرینانه از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد.
در این مراسم، مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت و اصفهان سیتی‌سنتر برای دریافت نشان و لوح امین‌الضرب به روی سن آمد. او پس از دریافت جوایز خود طی سخنانی گفت که امروز در ۶۷ سالگی مفتخر است که ۶۷ پروژه عمرانی را در اصفهان به اجرا گذاشته و همچنین ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. او با بیان اینکه «هنوز هم راه نجات کشور بدون شعارزدگی و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، بهره‌گیری از خرد کارآفرینان است» ادامه داد: ۶۷ پروژه را بدون آنکه ریالی از بانک و دولت دریافت کنیم به اجرا گذاشتیم. کشور ما غنی از انسان‌هایی است که از خرد و دانش برخوردار هستند و چنانچه به آنها فرصت داده شود، می‌توانند در کشور سازندگی ایجاد کنند.
 
 
مجید راهب، بوی خوش گلاب در کسب‌وکار ایرانی
یکی دیگر از کارآفرینانی که در این دوره، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد، مجید راهب، بنیان‌گذار شرکت گلاب ایران و ربیع بود. راهب که به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند، بنیان‌گذار بزرگ‌ترین کارخانه تولید گلاب در ایران است و با ۸۶ سال سن همچنان مدیریت کسب‌وکارش را برعهده دارد. در این مراسم شهرام راهب، فرزندش مجید راهب، به‌جای او حضور پیدا کرد و نشان امین‌الضرب را دریافت کرد. او توضیح داد که پدرش در ابتدا به‌صورت سنتی به کار گلاب‌گیری روی آورده و سپس این فعالیت را به‌سوی صنعتی‌شدن سوق داده است. او خبر داد که محصولات شرکت گلاب ایران و ربیع به بازارهایی در اروپا، آمریکا و چین راه یافته است.
 
اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی
بنا بر آمار منتشر شده در وب سایت اتاق بازرگانی تهران تعداد کارآفرینان ثبت‌نامی برای رقابت از طریق سایت اتاق تهران ۱۰۰ نفر و تعداد کارآفرینان معرفی شده به هیئت داوران از سوی تشکل‌های بخش خصوصی ۶۲۰ نفر بودند که تعداد کل پرونده‌های داوری شده به ۷۲۰ پرونده رسید و داوری اولیه با ۱۰ شاخص در حوزه‌های صنعت، تجارت، بانک و بیمه، حمل‌ونقل، استارت‌آپی(نوآفرین)، خدمات، اقتصاددانان، پژوهشگران و پیشکسوتان انجام شده است . 
 
مسعود صرامی،  بنیانگذار شهرک سلامت و سیتی سنتر اصفهان
هایده شیرزادی، موسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه
محمد اسماعیل قدس، رییس هیئت مدیره شرکت کدبانو (دلپذیر) و پخش پگاه
سید محمد موسوی گروه بهداشتی فیروز
رسول بیوک، مسئول کارخانه شکلات‌سازی آیدین
مجید راهب، بنیان‌گذار گروه صنعتی راهب
فریدون مهبودی، پدر بیوتکنولوژی دارویی و کارآفرین برتر
مسعود خوانساری، رئیس سابق اتاق تهران و بنیان موسسه امین الضرب
از این ۸ نفر، ۳ نفر برنده تندیس امین‌الضرب (دو کارآفرین برتر و یک مدیر باسابقه اقتصادی) و ۵ نفر صنعتگر و کارآفرین و پیشکسوت برنده لوح و نشان امین‌الضرب شدند.
همچنین مسعود نیلی اقتصاددان برجسته و استاد بازنشسته دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف به دلیل فعالیت در حوزه آموزش و سیاستگذاری اقتصادی و ترویج اقتصاد آزاد رقابتی برنده نشان امین‌الضرب شد.
 
نقد حکمرانی اقتصادی در مراسم امین الضرب/ اسامی برگزیدگان هشتمین جشنواره کارآفرینی
 
امین الضرب لقبی است که در دوران قاجار به اشخاص بانفوذی تعلق می‌گرفت که امین پادشاه در ضرب سکه بودند.نشان امین‌الضرب نشانی است که هر ساله توسط اتاق بازرگانی تهران به کارآفرینان و پیشکسوتان برجسته بخش‌خصوصی کشور اهدا می‌شود. اولین دوره جشنواره امین الضرب در بهمن ماه سال ۱۳۹ برگزار شد .
خاندان امین الضرب (پدر و پسر) خدمات زیادی را به اقتصاد کشور کردند و پیشرفت صنایع ایران تا حدودی مرهون خدمات این دو شخص است. اسناد موجود نشان می‌دهد که امین الضرب‌ها منشأ تأسیس مجالس تجارت در دوران قاجاریه و ایجاد رابطه اداری و حقوقی با دولت بودند. آنها به خاطر فعالیت‌های مختلف اقتصادی جزو دولتمردان اقتصادی کشور و به خاطر سرمایه‌گذاری و عدم کمک دولت در زمره اربابان صنایع بخش خصوصی بودند. ماندگارترین یادگار خاندان امین الضرب، تأسیس اتاق تجارت تهران است که در حال حاضر با عنوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شناخته می‌شود.
 
 
 
 
 
 

دیدگاه / پاسخ