حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
ورود سایبرنایف به شهرک سلامت اصفهان ، سرمایه‌گذاری در درمان و یک خیر ماندگار است

ورود سایبرنایف به شهرک سلامت اصفهان ، سرمایه‌گذاری در درمان و یک خیر ماندگار است

با سرمایه‌گذاری کلان دستگاه فوق پیشرفته «سایبر نایف» که از آخرین تکنولوژی‌هــای مــدرن جهـان در پرتودرمانـی سـلول‌های سرطانی است به همت و سرمایه‌گذاری بنیان‌گذار شهرک سلامت در این مجموعه بی‌نظیر درمانی کشور راه‌اندازی و افتتاح شد. استقرار این دستگاه بالغ بر 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه در بر داشته است.
اصغر عبدلی - این دستگاه پس از شش ماه آزمایش مداوم، برای اولین‌بار در کشور در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود که منطبق با پیشرفت‌های علمی دنیا بیماری سرطان را بهتر از گذشته قابل‌درمان می‌کند. در حقیقت «سایبر نایف» روباتی است که به روشی غیرتهاجمی و باهدف قراردادن پر قدرت و دقیق تومور‌های سرطانی یا غیر سرطانی، پرتودرمانی می‌کند.
بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان دراین‌خصوص گفت: در شهرک سلامت اصفهان و در مرکز تخصصی و فوق پیشرفته درمان سرطان جامع رسا، تلاش داریم ابتدا روح بیماران را درمان کنیم و در پی آن جسمشان را راحت‌تر درمان می‌شود. ما در ایران در خدمات درمانی از نظر نرم‌افزار جلوتر از دنیا هستیم، ولی تنها مشکل ما در ایران نبود مرکز استاندارد در این زمینه بوده است که اکنون هم دستگاه‌های روز دنیا و هم این مرکز تخصصی و استاندارد در شهرک سلامت اصفهان در خصوص درمان فوق پیشرفته سرطان مهیا شده است.
مسعود صرامی، تصریح کرد: اکنون در این مجموعه هم پزشک خوب و هم سنتر و دستگاه خوب و ایمان و وجدان کاری وجود دارد و اکنون آخرین دستاوردهای پزشکی دنیا نه‌تنها در درمان سرطان‌ها، بلکه در همه زمینه‌های پزشکی در شهرک سلامت پدیدآمده و مردم با پرداخت همان هزینه سایر مراکز خدماتی فوق پیشرفته و چندبرابری دریافت می‌کنند.
این کارآفرین خلاق با بیان اینکه، شاه‌بیت درمان سرطان و به‌روزترین دستگاه دنیا اکنون سیستم «سایبر نایف» است که الحمدلله در شهرک سلامت راه‌اندازی شده است، افزود: این دستگاه با هوش مصنوعی کار می‌کند و مزیت آن این است که این سیستم رباتیک از جهات مختلف و هوشمندانه می‌تواند یک تومور سرطانی یا سلول‌های سرطانی را مورد درمان هدفمند قرار دهد و با پرتودرمانی بر آنها تأثیر بگذارد.
وی اضافه کرد: در این روش تومورهای بافت نرم که قابل‌دسترسی جراحان نبوده به‌راحتی درمان می‌شود و سرطان‌های مغز، کبد، پروستات، کلیه و... که در بافت‌های نرم هستند با این روش پرتودرمانی می‌شوند. این دستگاه با دقت دو دهم حتی می‌تواند بر تومورهای دو میلیمتری نفوذ و تأثیر داشته باشد.
این ایده‌پرداز حوزه عمران و توسعه با اشاره به اینکه اکنون در اصفهان شاهد یک معجزه درمانی برای بیماری‌های صعب‌العلاج هستیم، عنوان کرد: بسیاری از خیرین در حوزه‌های مختلف ورود و تامین منابع میکنند؛ مثلاً چند میلیارد کمک جمع آوری می‌شود که جمعی از اعدام یا بند زندان  نجات پیدا کنند و به دامان خانواده برگردد، ولی سرمایه‌گذاری در درمان، یک خیر ماندگار است که هزاران نفر را از کام مرگ نجات می‌دهد، مثلاً این دستگاه روزانه 15 نفر را درمان می کند و در سال چند هزار انسان را که غالبا قطع امید شده و به مرگ نزدیک می شوند را زندگی دوباره می بخشد.
صرامی با توضیح این نکته که بالغ بر 550 میلیارد تومان برای این دستگاه و استقرار این سیستم در شهرک سلامت سرمایه‌گذاری شده است، توضیح داد: با زحمت زیاد از نتیجه ده سال تلاش و عمران پروژه «فدک مال» بخشی از سرمایه خود را در این پروژه برای استقرار این دستگاه هزینه کردیم که تنها رویکرد و هدف آن سلامت بخشی به بیماران سرطانی است، چرا که در تراز اقتصادی این دستگاه نهایتاً درآمد قابل توجهی به دست نخواهد آمد و  در مقایسه با سرمایه‌گذاری هنگفت انجام شده که حداقل سود ثابتش در هر پروسه با حداقل ریسک ماهانه 25 میلیارد است، سوددهی ناچیزی دارد و پس از چند سال استفاده نیز باید معادل همین سود مجدد خرج به‌روزرسانی و تجهیز و نگهداری دستگاه شود.
وی با اشاره به اینکه در مرکز درمان جامع سرطان رسا در شهرک سلامت امکاناتی مهیا شده که ایرانیان دیگر نیاز به مسافرت خارجی درمانی نداشته باشند، اظهار کرد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا در فضایی به مساحت 4000 مترمربع و زیر بنای 5200 مترمربع واقع در شهرک سلامت اصفهان، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کشور است که علاوه بر رفع کمبود استان، ظرفیت پذیرش بیماران از دیگر استان‌ها و کشورهای همسایه را نیز دارد.

دکتر شهرام شفیعی، مدیر مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا
بنیان‌گذار شهرک سلامت، بیان کرد: دستگاه «سایبر نایف» با کارکرد رباتیک و هوش مصنوعی قادر است بدون عمل جراحی و آسیب سرطان را تشخیص داده و با استفاده از پرتوهای هوشمند درمان کند.
صرامی با بیان اینکه نجات جان یک بیمار همان حس آزادکردن یک اعدامی را دارد و ما با استقرار این دستگاه به این حس خوب دست‌یافته‌ایم که قابل‌تعویض با هیچ پول یا قیمت‌گذاری مالی نیست گفت : تلاش ما این بوده که سالانه بیش از 7 هزار نفر که محکوم به مرگ و زندان سرد خاک هستند را به زندگی برگردانیم و نجات دهیم و این بهترین بازخورد و پاداشی هست که می‌گیریم و از بابت آن خرسند هستیم.برخی مردم میلیاردها هزینه می‌کنند که مثلاً یک باغ یا ویلا بخرند و هفته‌ای یک روز و شاید چند ساعت در آن حس خوب پیدا کنند؛ ولی ما با سرمایه‌گذاری در بخش سلامت هر روز و مداوم این حس خوب و غیرقابل‌باور را تجربه می‌کنیم.
سرمایه‌گذار شهرک سلامت می‌گوید: تأمین سرمایه خرید این دستگاه آسان نبود و دسترنج ۱۰ساله دیگر پروژه‌ها در آن مصروف شد؛ ولی آن‌قدر روزانه از مردم حس خوب می‌گیریم که خستگی همه این کارها از تنمان بیرون می‌رود و باور دارم که باید تمام توان و داشته‌هایم را برای بهتر زیستن و سلامتی این مردم هزینه کنم، چرا که همه پول خرج می‌کنند تا حس خوب پیدا کنند؛ ولی این مردم شریف و دوست داشتی به‌راحتی این حس را به ما می‌دهند.

سایبر نایف شهرک سلامت اصفهان با روبان چینی توسط چند کودک بهبودیافته مبتلا به سرطان تحت پوشش خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان اصفهان (کسا) به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین بیمار آن نیز یکی از پزشکان همین مرکز بود. 


شهرک سلامت اصفهان افتخار درمانی و پزشکی کشور است که پرچم ایران عزیزمان را در نظام سلامت دنیا برافراشته می‌کند و پتانسیل بسیار بزرگ و فرصت مغتنمی برای توسعه توریسم‌درمانی است که می‌طلبد مدیریت استان و سازمان‌های متولی بیش‌ازپیش با حمایت و تسهیل فعالیت‌های این شهرک در دستیابی شهر اصفهان به این فرصت گردشگری بزرگ که سبب توسعه اقتصادی و فرهنگی اصفهان نیز می‌شود، تلاش کنند.

دیدگاه / پاسخ