حالت شب
  • Wednesday, 17 April 2024
فوت بیش از 9 هزار نفر در اصفهان بر اثر کرونا

روزانه 20 نفر در اصفهان بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

فوت بیش از 9 هزار نفر در اصفهان بر اثر کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از 9 هزار نفر در اصفهان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهروز کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 336 نفر را بر اثر بیماری کرونا طی دو هفته گذشته از دست دادیم.

وی از مرگ بالغ بر 15 تا 20 نفر بر اثر بیماری کرونا در روز خبر داد و افزود: اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۸۶ هزار بیمار بستری کرونایی داشتیم که ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

کلیدری با اشاره به اینکه از میان بیماران فوت شده، نتیجه تست کرونا حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر مثبت بود، تصریح کرد: تاکنون ۲۹ هزار دوز واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت شده و ۲۳ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کادر درمان بیمارستان های مرجع کرونا در استان اصفهان علیه کرونا واکسینه شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر بیمارستان الزهرا (س) برای بیماران کووید ۱۹ با ۷۵۰ تخت تخصیص یافته است، افزود: بیمارستان غرضی به طور کامل به کرونا تخصیص داده شد و در بیمارستان شریعتی ۶۰ تخت، بیمارستان خورشید ۱۰۰ تخت و بیمارستان فارابی ۱۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

کلیدری با اشاره به خدمات رسانی بیش از ۵۰ مرکز شبانه روزی و ۲۸ کلینیک سازمان تامین اجتماعی در شیفت های صبح و عصر به بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: ۵۰ مرکز مراقبت و ارایه خدمات در منازل نیز فعال شدند.

وی اشاره کرد: در ۲ هفته گذشته سیر غیر عادی  این بیماری را در داخل استان تجربه کردیم و بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر بستری شدند که تقریبا ۲ برابر کل بستری ها در اسفند گذشته بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: تاب آوری مراکز درمانی استان در پذیرش بیماران کرونایی تا سه هزار تخت است و اگر بیش از این رقم شود خدمات رسانی به سایر بیماران حتی اورژانسی غیر کرونایی نیز به شدت تهدید خواهد شد.

کلیدری با اشاره به اینکه آمار بستری ها در شبانه روز در هفته آخر اسفند حدود یکصد نفر بود، اضافه کرد: این تعداد در پنج روز گذشته به ۴۰۰ نفر در شبانه روز رسید و مراکز درمانی ما فشار غیر عادی را تجربه می کنند.

دیدگاه / پاسخ