حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
رئیس جمهور از تشویق مردم به بازار بورس عذرخواهی کند

بازار بورس حداقل تا 2 الی 3 سال دیگر رشد نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان:

رئیس جمهور از تشویق مردم به بازار بورس عذرخواهی کند

 

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد اصفهان گفت: سال گذشته رئیس جمهوری اعلام کرد که همه چیز را به بورس بسپارید  و کسری بودجه خود را از این مسیر تامین کرد و بسیاری از اموال طبقه کم توان به علت حباب سازی شرکت های حقوقی از بین رفت به همین لحاظ لازم که رئیس جمهور یک عذرخواهی کند.

مجید صامتی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: بازار بورس حداقل تا 2 الی 3 سال دیگر رشد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دلیلی برای کاهش قیمت دلار نیست، تا زمانیکه تولید رونق نگیرد شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود، افزود: در دو حالت امکان کاهش قیمت دلار است که منابع دلاری آزاد در دست داشته باشیم و دلار تزریق کنیم که نداریم.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه زمان حاضر بهترین زمان برای خرید طلا است، اعلام کرد: سکه و طلا دیگر به قیمت 20 میلیون و گرم یک میلیون و نیم نمیرسد و برای پایین آمدن قیمت طلا باید یکسری شاخص ها در کشور باشد که طلا به 600 هزار تومان برسد .


بیشتر بخوانید؛ 

اصلاح اقتصاد با دلار 20 هزار تومانی امکانپذیر است/ دلار 4 هزار و 200 خیانت های بزرگ را شکل داد


وی با بیان اینکه هر زمانی که شاخص بیکاری رشد منفی پیدا کرد شاهد کاهش قیمت دلار و طلا و سکه خواهیم بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت ها منوط به عرضه و تقاضا هست به همین لحاظ اگر مردم آنقدر فقیر شوند که تقاضایی در بازار نباشد قطعا عرضه محصولات خود به خود متوقف و شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت محصولات خواهیم بود اما این حالت تنها در شش ماه دوام خواهد آورد و پس از آن شاهد دخالت های دولت خواهیم بود.

صامتی با اشاره به اینکه تزریق پول از سوی دولت و سه برابر کردن نقدینگی به جای رونق اقتصادی ، رشد تورم را به بار خواهد آورد، اضافه کرد: فقر به مرور اتفاق می افتد و دخالت های بی جای دولت تعادل را به هم می زند و فضایی ایجاد کرده است که دولت طی 40 سال نتوانسته مشکل مرغ را حل کند.

 عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد اصفهان گفت: وضعیت اقتصادی امسال نسبت به سال گذشته تفاوت فاحشی ندارد .

دیدگاه / پاسخ